E inte detta lite väl mycket pför en Od11??
http://www.tradera.com/auction/aid_12024505
Pris på OD11+ tradera=Mycket
Pris på OD11+ tradera=Mycket
OA-60 spelar hos mig...!!
Jo, det är förvisso sant att det kostar att renovera, men jag tycker det är stor skillnad att köpa ett par färdiga högtalare för så pass mycket pengar, jämfört med att köpa ett par renoveringsobjekt för några hundringar och renovera. Å andra sidan verkar OD11 vara de Carlssonhögtalare som rusar i pris, förmodligen för att de fungerar så bra att använda i hemmabioanläggningar?!
Re: Pris på OD11+ tradera=Mycket
Det som väl är emot den stackars lilla od11:an är väl att folk tycker att den borde vara mycket billigare bara för att den är lite mindre.....Varför skulle inte en renoverad högtalare med nya element vara värd värdet av elementen? Om man nu tvunget vill göra allt själv kan man ju plocka isär och sätta ihop igen...skämt åsido, jag tycker inte det är alltför högt pris med tanke på att elementen faktiskt kostar en hel del och i det här fallet kanske dom tillockmed redan är inspelade så man slipper det. Skall vi prata vad som kanske är lite dyrt så är det väl de OD11:or (i orginalkartong) som en Hifi firma någonstans i Sverige begär 10.000 kr för, kanske börjar kännas som lite mycket...
Tyko - som har köpt två par od11:or (trasiga...) betydligt billigare samt hittat ett par på tippen, men det är inte av adekvat betydelse i sammanhanget!
Tyko - som har köpt två par od11:or (trasiga...) betydligt billigare samt hittat ett par på tippen, men det är inte av adekvat betydelse i sammanhanget!
http://www.runessonguitars.com
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
-
12björn
- Internationalization Team

Re: Pris på OD11+ tradera=Mycket
Priset är väl inte helt uppåt väggarna om dom verkligen är uppgraderade.
Vad innebär "relativt nya diskanter" och hur är det med filter och kondingar?
Å andra sidan är det tydligen nå'n som bjudit 2550 kr.
Björn
Vad innebär "relativt nya diskanter" och hur är det med filter och kondingar?
Å andra sidan är det tydligen nå'n som bjudit 2550 kr.
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...