Hej!
Har en Receiver Pioneer SX-838 som jag inköpte ny 1975. Den fungerade när jag stoppade den (orginal-)kartongen för ett par år sedan och har sedan dess stått på vinden till ingen nytta. Vill minnas att den var en bra pjäs på sin tid och den har förgyllt många dagar för mig under nästan 30 år. Jag har låtit byta några lampor i den under åren. Är det någon som vet något intressant eller har uppgifter från hifihandboken? Är osäker om jag ska behålla den.
Vore kul om ngn kunde kolla eller minnas..?
// CCL
Receiver Pioneer SX-838
Receiver Pioneer SX-838
Mina grejor
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
OA12.3 + inre tratt, CT62, svarta (surr)
OA 52.3 Lyxfilter, svarta
QLN Signature, vita
Torpet:
OD11.3 + inre tratt, CT62, vita
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
QLN Signature, vita
Torpet:
Pioneer SX-838 är en riktigt trevlig förstärkare i klassisk HiFi 70-talskvalité (dvs. mycket hög). Den levererar 2 x 50 strömstarka watt med maximal 0,3% distorsion. Har hört pjäsen "in action" och skulle tippa på att det egentligen rör sig om betydligt mer (effekten alltså) men manualen säger 50 watt.
Tunern är väldigt bra, får in det mesta med mycket bra ljudåtergivning. Överhuvudtaget så tycker jag att ljudkvalitén var mycket bra på denna maskin.
Något att behålla och använda, eller kanske sälja till mig för drift av ett par OA14?
Tunern är väldigt bra, får in det mesta med mycket bra ljudåtergivning. Överhuvudtaget så tycker jag att ljudkvalitén var mycket bra på denna maskin.
Något att behålla och använda, eller kanske sälja till mig för drift av ett par OA14?
Re: Receiver Pioneer SX-838
En bild också, den är såååååå läcker! :D
- Attachments
-
- Läcker front! Varför kan inte dagens receivers se ut såhär?
- SX838.jpg (37.33 KiB) Viewed 2280 times
Re: Receiver Pioneer SX-838
hej quixotic!
Tack för informationen! Hade på känn att den är bra. Nu måste jag ta mig en funderare...
Hälsn
CCL
Tack för informationen! Hade på känn att den är bra. Nu måste jag ta mig en funderare...
Hälsn
CCL
Mina grejor
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
QLN Signature, vita
Torpet:
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
QLN Signature, vita
Torpet: