Nykommling på forumet som behöver hjälp med hitta basen.
Kör med Oa14 fullt moddade med nya kablar, diskanter och basar, har även OD 11 fullt renoverade som referens. Övrig utrustning är Metavox försteg, Hypex trekanalssteg och Diy silverkablar på signalsidan och Audioquest (tror jag de heter) högtalarkabel. En lätt moddad dv 350 från Pioneer är ljudkälla i dagsläget.
Rummet de spelar i är långsmalt (L7,5m B4m H2,8), högtalarna är placerade på "halva" längden av rummets långsida. Jag har även exprimenterat med placering längs kortsida utan framgång, basen är mer eller mindre puts väck.
Rummet har tre dörrar var av den ena är två stora skjutdörrar (2m)till ett före detta matrum, en basökning går att åstakomma när alla dörrar är stängda men den ligger inte i närheten av vad jag tror är högtalarnas potential. I anslutning till rummets kortsida finns en "hall" (2*1,4m), vid normalt spelning tycks merparten av basen återfinnas där eller i köket men det är ju inte där man vill att den skall vara
Är det någon som har föslag på åtgärder, har laddat ned "sweep" från LTS hemsida men jag vet för lite om vad jag skall lysssna efter för att hitta en ev åtgärd.
Jens