Google Ad

Här sparas riktigt gamla och inaktuella inlägg som endast bevaras ur "historiesyfte". Observera att inlägg i denna kategori inte dyker upp i sökfunktionen.
Here we archive really old posts - they are only stored for historical purposes. Please note that posts in this category will not show up while searching.
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)

Google Ad

Post by Bill50x »

Denna Google Ad som dyker upp i nästan alla inlägg - är det något nödvändigt eller något man kan ta bort med någon inställning?

/ B
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)

Post by Bill50x »

Whoops, hittade lite info när jag letade mer.

Nåja, för mig är denna reklam synnerligen irriterande och jag betalar hellre en årlig summa för att slippa.

Finns det några alternativ här eller eller är det bara att

1) Gilla läget?
2) Inte komma hit?

Mvh / B
Dynamic
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by Dynamic »

Tycker å den där reklamen är dyr när den är med i inläggen. Va mycke bättre när den va i nederkant bara.
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)

Post by Bill50x »

Låt mig säga så här:
Så länge det är reklam i varje inlägg så kommer jag inte hit. Vill CarlssonPlanet lösa sin finansiering till sitt hedervärda arbete på annat sätt kommer jag gärna tillbaka. Jag är öppen för årsavgift eller annat sätt till finansiering.

Att vara entusiast och jobba gratis går till viss gräns, men att betala för nöjet är inte kul. Om då försäljning av ritningar, ombyggnadstips etc inte räcker för driften måste man finna andra vägar, det har jag full förståelse för. Men denna reklam i varje inlägg är helt enkelt för störande. Jag röstar med fötterna och går någon annanstans så länge den finns kvar.

Mvh / B
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)

Post by -distortion- »

Jag tycker också det är skitdrygt med reklam i VARJE inlägg.
Pengarna kommer in till CP "per klick". Och om det inte är mycket fler "klick" nu än innan reklamen var precis överallt så tycker jag att den ska bort omedelbums!
Jag tror den stör mer än den drar in pengar.

Det går ju att göra det till en tradition att trycka på en reklamlänk nån gång då och då när man går in på forumet. Om den ligger längst ner på varje fönster eller nåt.

Jag betalar gärna en medlemsavgift istället och slipper all reklam :D
piP frampå
OA14 där bak
Jonathan
Webmaster
Webmaster

Post by Jonathan »

Refererar till denna tråd:
http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... php?t=1558

I och med den nästa versionen av CarlssonPlanet, som det kan läsas mer om i "Viktig information", så kommer det införas en fullständigt frivillig årsavgift, där en av många fördelar kommer vara ingen reklam.
Tills dess... tja.

Och för den kanske tvåtusenmiljonte gången: Vi får inte ett öre från "försäljning av ritningar, ombyggnadstips etc". Allting går oavkortat till SSC, eftersom det är de som tagit fram dokumenten.

För övrigt så är det inte "reklam i VARJE inlägg", max 3 annonser per sida, ibland färre p.g.a. brist av information i inläggen som kan resultera i annonser.
Jonathan - Webmaster
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)

Post by Bill50x »

Jonathan Gulbrandsen wrote:Refererar till denna tråd:
http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... php?t=1558

I och med den nästa versionen av CarlssonPlanet, som det kan läsas mer om i "Viktig information", så kommer det införas en fullständigt frivillig årsavgift, där en av många fördelar kommer vara ingen reklam.
Tills dess... tja.

Och för den kanske tvåtusenmiljonte gången: Vi får inte ett öre från "försäljning av ritningar, ombyggnadstips etc". Allting går oavkortat till SSC, eftersom det är de som tagit fram dokumenten.

För övrigt så är det inte "reklam i VARJE inlägg", max 3 annonser per sida, ibland färre p.g.a. brist av information i inläggen som kan resultera i annonser.
Varför får ni ingenting av de slantar som försäljningen av ritningar etc inbringar? Det är ju trots allt så att ni agerar återförsäljare och en sådan ska inte behöva jobba gratis.

/ B
Jonathan
Webmaster
Webmaster

Post by Jonathan »

Det ligger inte i CarlssonPlanets intresse att tjäna pengar, vi behöver endast pengar för att få sajten att gå runt.
Det ligger dock i vårt intresse att SSC får pengar, eftersom inte den kan drivas gratis.
CarlssonPlanets huvudintresse är att Carlssonhögtalaran fortlever, något som inte skulle vara möjligt utan SSC, därav är vi inte intresserade av att ta pengar från SSC genom försäljning av dessa produkter. Pengar måste komma in från annat håll.
Jonathan - Webmaster
"There are two ways to write error-free code. Only the third one works."
"Deliver yesterday, code today, think tomorrow."
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)

Post by -distortion- »

Jag kanske tog i lite, det är inte "reklam i VARJE inlägg". Jag har förmodligen fått det från att de flesta trådar inte är längre än 3 inlägg, eller nåt. Det kändes som om det var reklam i varje inlägg, "lita på din känsla" :roll:

När kan det bli dags för "betalsajten"?
piP frampå
OA14 där bak
kgunnar
(10+ posts)
(10+ posts)

Post by kgunnar »

[Inlägget borttaget]

/ Lite lågt, tycker du inte? Tips liknande dessa kommer inte accepteras här. / Jonathan
Post Reply