Hej.
Söker med ljus och lykta efter ett element till min centerhögtalare Carlsson C1-100. Det är inte diskanten. Finns det någon som vet Sonabs modellbeteckning på detta element. Eller kanske någon rent av har ett att sälja mig.
Vänligen Robert........
flyttade tråden till "Övrigt" då denna "carlssonmodell" faller under kategorin övrig hifi... Helt OK att fråga om i stort sett vad som helst här!!! men det är ingen carlssonhögtalare varför den inte hör hemma i Carlsson support-delen
Stefan Björklund
Carlsson C1-100, trasigt element.
@ Pellen:
Dô grrabben! De där va la hôjden a Gôtebosk tykenhet!
Han kanske skulle ta å sansa sig en smula?
Som min mormors mor inte brukade säga:
Har du inget vänligt att säga, håll kä**en.
(En smula hårt kanske, men elitistisk översittarstil har jag inte mycket till övers för...)
I detta forum försöker vi vara trevliga och hövliga mot varandra... Detta var varken trevligt eller hövligt...
Stefan Björklund
@Razz303:
Demontera elementet och knalla iväg till din lokala MDS eller BRL-butik.
De bör kunna, om inte sälja ett element till dig, mäta upp Small/Thiele-parametrarna.
Så kan du kanske hitta ett element som passar, tex hos http://www.hifikit.se
/Johan
Dô grrabben! De där va la hôjden a Gôtebosk tykenhet!
Han kanske skulle ta å sansa sig en smula?
Som min mormors mor inte brukade säga:
Har du inget vänligt att säga, håll kä**en.
(En smula hårt kanske, men elitistisk översittarstil har jag inte mycket till övers för...)
I detta forum försöker vi vara trevliga och hövliga mot varandra... Detta var varken trevligt eller hövligt...
Stefan Björklund
@Razz303:
Demontera elementet och knalla iväg till din lokala MDS eller BRL-butik.
De bör kunna, om inte sälja ett element till dig, mäta upp Small/Thiele-parametrarna.
Så kan du kanske hitta ett element som passar, tex hos http://www.hifikit.se
/Johan
OA-116.1 -> .3
OA-14.3
OA-12.0 -> .0.1
OA-14.3
OA-12.0 -> .0.1
JohanL
Tack för tipset.
Ärvt högtalarna av brorsan så de har mer av ett affektionsvärde.
Kan tänka mig att det Pellen skrev, som jag inte hann läsa. Rör sig om att en okunnig sate kommer till Carlssonplanet och disskuterar Taiwanskräp. Hann kolla lite, och det var inget jag visste. Mina blickar har varit vända mot England vad gäller högtalare.
Vet väldigt lite om Carlsson , men av allt jag läst så får man väl hitta ett par och renovera upp. Men jag tror inte att de matchar AE 3.
Ärvt högtalarna av brorsan så de har mer av ett affektionsvärde.
Kan tänka mig att det Pellen skrev, som jag inte hann läsa. Rör sig om att en okunnig sate kommer till Carlssonplanet och disskuterar Taiwanskräp. Hann kolla lite, och det var inget jag visste. Mina blickar har varit vända mot England vad gäller högtalare.
Vet väldigt lite om Carlsson , men av allt jag läst så får man väl hitta ett par och renovera upp. Men jag tror inte att de matchar AE 3.
CD - Micromega Stage 6
Preamp - Arcam Delta 290
Monoblock -Krell FPB 350Mcx
Speaker -Acoustic Energy Aegis 3
Burkar - "Carlsson C1-100"
Preamp - Arcam Delta 290
Monoblock -Krell FPB 350Mcx
Speaker -Acoustic Energy Aegis 3
Burkar - "Carlsson C1-100"
-
12björn
- Internationalization Team

Re: JohanL
Kanske bäst så!!! Det finns redan alltför många Carlssonkåta (razz303 wrote:... Men jag tror inte att de matchar AE 3.
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Arvegods ska renoveras och vördas...
Tja, mycket Carlssoninformation finns ju här, så det är bara att läsa.
Om någon Carlssonhögtalare matchar dina AE 3 kan jag inte uttala mig om. Jag har bara lyssnat på ett fåtal Carlssonmodeller och aldrig på några AE 3-or.
Svensktoppen kan låta bäst på köksradion, lyssningsintryck är ju subjektiva.
Så bjuder du på en whiskey eller tre låter säkert dina högtalare bättre än mina!
/Johan - Som flyttade till Stockholm från Göteborg för tre månader sedan.
Tja, mycket Carlssoninformation finns ju här, så det är bara att läsa.
Om någon Carlssonhögtalare matchar dina AE 3 kan jag inte uttala mig om. Jag har bara lyssnat på ett fåtal Carlssonmodeller och aldrig på några AE 3-or.
Svensktoppen kan låta bäst på köksradion, lyssningsintryck är ju subjektiva.
Så bjuder du på en whiskey eller tre låter säkert dina högtalare bättre än mina!
/Johan - Som flyttade till Stockholm från Göteborg för tre månader sedan.
OA-116.1 -> .3
OA-14.3
OA-12.0 -> .0.1
OA-14.3
OA-12.0 -> .0.1