Tänkte att jag skulle förvandla mina snik till o-snikvarianten, gör det stor skillnad med skruvarna i botten förresten?
Jag har upptäckt hålen i plasten där skruvarna ska sitta. Kan inte nån mäta på sina så jag kan få reda på exakt var hålen ska vara?
Kanske kan nån fota lite hur det ser ut, jag har ingen aning om hur skruvarna ser ut ens.
Förvandla Snik OD-11 till vanliga
-
-distortion-
- (515+ posts)

Jag tror inte du behöver ge dej in på att göra om ett par snik till o-snik. Den enda skillnaden är att o-sniken har tonbygel. Med tonbygeln kan du koppla in ett eller ett par motstånd för att dämpa diskanten i två steg, detta är inte möjligt på sniken eftersom den saknar tonbygel.
Snikmodellen har samma filter som o-sniken med tonbygeln i näge 0, neutralläge, utan några motstånd inkopplade.
Om du har skruvhål utan skruvar i baffeln bör du, om ingen tätat hålen på nåt vis, skruva i skruvar i varje hål. De där hålen går rakt i i lådan, funkar som en.. eller en bunt, småsmå basreflexer och förstör nog ljudet mer än man kan önska.
..eller menade du några andra hål?
Det du ska ge dej in på istället är att kanta om basarna om det behövs, eller köpa nya.
Byta diskanter till CT62, lyssna in dej på det.
Göra filtermodden som finjusterar filtret lite efter CT62ans egenskaper.
//Fritiof Nilsson Spenaten
Snikmodellen har samma filter som o-sniken med tonbygeln i näge 0, neutralläge, utan några motstånd inkopplade.
Om du har skruvhål utan skruvar i baffeln bör du, om ingen tätat hålen på nåt vis, skruva i skruvar i varje hål. De där hålen går rakt i i lådan, funkar som en.. eller en bunt, småsmå basreflexer och förstör nog ljudet mer än man kan önska.
..eller menade du några andra hål?
Det du ska ge dej in på istället är att kanta om basarna om det behövs, eller köpa nya.
Byta diskanter till CT62, lyssna in dej på det.
Göra filtermodden som finjusterar filtret lite efter CT62ans egenskaper.
//Fritiof Nilsson Spenaten
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak
Naaee.......?!
Neutralläget är snarast med 1,8 ohms motståndet inkopplatt. (Tonbygel i mellanläget.) Skulle rekommendera detta med CT62 och .3-anpassat filter.
/ CCL
Neutralläget är snarast med 1,8 ohms motståndet inkopplatt. (Tonbygel i mellanläget.) Skulle rekommendera detta med CT62 och .3-anpassat filter.
Mina grejor
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
OA12.3 + inre tratt, CT62, svarta (surr)
OA 52.3 Lyxfilter, svarta
QLN Signature, vita
Torpet:
OD11.3 + inre tratt, CT62, vita
Stereo:
OA14.3,Satori, CT62,vita
Pioneer SX 838 receiver
Pioneer SL 2000
OA12.3 + inre tratt, CT62, svarta (surr)
OA 52.3 Lyxfilter, svarta
QLN Signature, vita
Torpet:
OD11.3 + inre tratt, CT62, vita
-
-distortion-
- (515+ posts)

Jag har 2 basar som jag har omkantat själv. Håller på med filtermodden,, jag väntar på 2 nya diskanter från Micke. (Det blir nog att skaffa 6 st eftersom jag precis klev innanför dörren med 2 st oa-12.)
Jag tänkte nog mer på att skaffa 2 skruvar som man drar underifrån upp till baffelplasten, för det är väl så det ser ut på icke-snik?
Jag tänkte nog mer på att skaffa 2 skruvar som man drar underifrån upp till baffelplasten, för det är väl så det ser ut på icke-snik?