Jag ska köpa lurar, senast i slutet på november.
Jag har kikat på Philips HP 890, som nu utgår och ersätts av HP 895.
HP890 är den bekvämaste luren jag nånsin haft på skallen och ljudet funkar till dator-spel och duger till musik.
HP890 verkar skitvår att få tag på och 895 kostar en hundring mer. Den har dessutom inte riktigt samma konstruktion som 890. Nån som vet nån om dessa?
Nån som har nå tips på andra lurar som sitter bra och låter bra i den prisklassen?
Hörlurar runt 500:-
-
-distortion-
- (515+ posts)

Hörlurar runt 500:-
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

-
-distortion-
- (515+ posts)

Jag hade ett par Porta Pro förut. Jag bytte dom mot en massa skrot.
Det är så mycket bas så det är som.. som att ha en 18" i för stor låda som vräker ur sej så mycket som möjligt oavsett volym på övrig utrustning.
Om de inte haft den där toköverdrivna basen hade det varit en intressant lur.
Koss kanske har nåt annat, nåt slutet.
Det är så mycket bas så det är som.. som att ha en 18" i för stor låda som vräker ur sej så mycket som möjligt oavsett volym på övrig utrustning.
Om de inte haft den där toköverdrivna basen hade det varit en intressant lur.
Koss kanske har nåt annat, nåt slutet.
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak
-
robertzimmerman
- (50+ posts)

En lur som jag tycker verkar oerhört intressant är Philips SBC HP1000, Storebror till SBC HP890 och (vad jag vet) Philips toppmodell. Jag läste en test i HiFi&Musik där de beskrev vad HP1000 gjorde bättre än HP890, om det stämmer så måste HP1000 vara nära på min drömlur. Tyvärr kan jag inte säga att jag litar särskilt mycket på HiFi&Musiks skribenter...
Sen så kostar nog HP1000 strax över tusenlappen, kanske lite för mycket?
-
-distortion-
- (515+ posts)

Nej, det är kanske så att dom tycker den är bättre än HP890 för att den är dyrare, det brukar ju kännas lite så i den tidningen.robertzimmerman wrote:Tyvärr kan jag inte säga att jag litar särskilt mycket på HiFi&Musiks skribenter...
Det är lite för mycket pengar.. i nuläget. Men kanske om ett tag!
Det hänger lite på hur Carlssonaffärerna ser ut framöver, och födelsedagar och sånt.
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak
-
-distortion-
- (515+ posts)

Det blev ett par Philips HP890, tack Roland!
Ljudet är riktigt bra för de 320:- de blev att kosta begagnade. Väldigt bekväma och verkar inte så sköra som en del vill påstå.
Jag skulle klart vilja rekommendera denna lur för de som går i lur-tankar. Problemet är att modellen är slut och ersättaren är överdrivet obekväm.
Annars var allt bra..
Ljudet är riktigt bra för de 320:- de blev att kosta begagnade. Väldigt bekväma och verkar inte så sköra som en del vill påstå.
Jag skulle klart vilja rekommendera denna lur för de som går i lur-tankar. Problemet är att modellen är slut och ersättaren är överdrivet obekväm.
Annars var allt bra..
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak