Jag funderar på att kasta mig in i carlsson träsket Men jag bor i en etta, med ett vardagsrum på 20 kvadrat. Är det dumt att köpa oa 116 eller ska jag nöja mig med oa 12 eller oa 14.
Jag skulle vilja rekommendera OA12 av flera anledningar.
Det är en riktigt trevlig högtalare som inte tar stor plats alls.
De är oftast billigare än OA14 och 116.
Det blir dyrt att renovera ett par OA116. Och av OA14 och 12 tycker jag 12an låter bäst.
Men kom ihåg att det inte längre finns nya diskanter till några av 70-talarna och att basarna snart är slut. Vem vet när nästa generation basar kommer..
Köp första bästa 70-talare du kommer över, du blir nog nöjd vad du än för tag på.
Hmm lite olika svar. Nu när elementen är slut är det dumt att köpa ett par halvrenoverade 116(basar och mellan bytta), eller ska man satsa på ett par helrenoverade 12 eller 14?
Jag gillar äldre grejor bättre, det är därför jag har siktat in mig på 70 talarna. Det där med storleken på grejorna bekommer mig inte heller. Jag har en Barco 808 som står för bilden hemma hos mig
Men är Du intresserad av ett par 116 är det klart att Du ska köpa dom! "Halvrenoverade" 116 spelar inte spelar inte dåligt och då får Du ju nå't att se fram emot.
Iofs är kanske möjligheterna att få tag i Carlssonhögtalare dock bättre just nu p g a avsaknad av renoveringsmöjligheter, så det kanske inte spelar lika stor roll i "vilken ända Du börjar". 8)
Björn som, som sagt, försöker hålla sig lugn och nöjd med sina 12:or
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...