CT62 i lager

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
Post Reply
Presidenten
(50+ posts)
(50+ posts)

CT62 i lager

Post by Presidenten »

...har jag inte men vill ändå ha hjälp med en annan sak, gör nu ett andra försök i frågan. Via renoveringstipsen på sajten får jag rådet att det bästa är att göra "eget kablage", nu vill jag ha hjälp i elektronikdjungeln. Det gäller syrefri koppatråd 0,5 mm och teflonslang från Elfa, hur Kan någon vänlig själ hälpa mej med att skaffa rätt artikelnr från till dessa två produkter, eller annan leverantör, eller andra affärer?

MVH
Presidenten
Tyko
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by Tyko »

Själv har jag använt EKUA kabel till mina högtalare. Är syrefri koppar med ett tunnt lager av tenn(?) utanpå. Isolerad med ngt vitt överdrag. Denna kabel rekommenderas också på renoveringstipsen och innebär att man slipper göra den själv, billigare och enklare. Liknande kabel (fast utan tennöverdraget tror jag) har funnits på Clas Ohlsson. Man har använt sådan kabel till telefonledningar inomhus förr tiden.
MVH
Tyko
http://www.runessonguitars.com

Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor

Post by Martin Dellstig »

Hej

Gå in på elfas hemsida och titta på:
"Lackisolerad koppartråd", t.ex. 55-175-37
"Slang PTFE", t.ex. 55-099-14

Tänk på att det kan vara ganska bökigt att trä på slangen, särskilt om du ska ha långa kablar så ta inte för liten innerdiameter på slangen.

Fast de andra alternativen på renoveringstipsen är bekvämare.
Det viktigate, tycker jag, är att få nytt och fräscht utan oxid etc.

Lycka till

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
Presidenten
(50+ posts)
(50+ posts)

Post by Presidenten »

Hej,

Tack för hjälpen med art.nr. Man får ta sej en funderare på alternativen televerkskabel kontra hemmapul, båda antar jag fungerar likadant rent teknisk sett, men designen och "looken" på hemmabygget kan ge bättre status sett ur ett andrahandsvärdesperpektiv.

MVH

Presidenten
Post Reply