Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m. If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Jo, jag förstår det... Det är kul när man hittar något man är så nöjd med att man inte längre känner något behov av att uppgradera.
TD-125 är kanske inte så vanliga, men kolla säljes-annonserna i DN regelbundet; det dyker upp ett exemplar någon gång ibland. Fast jag föreställer mig att du redan har ett öga på radannonserna.
En tjej jag bodde granne med en gång i tiden gjorde när hon såg skivspelaren omedelbart en jämförelse med arkitekturen på f.d. Tjeckoslovakiens ambassad i Stockholm, vilket förstås gladde mig eftersom jag tycker att det är en häftig byggnad. Jag har tyvärr inte hittat några större bilder på nätet än dessa:
Last edited by Daniel on Fri 17 Feb 2006, 23:16, edited 1 time in total.
Elektrofon Tonträff (vit)
OA-5K typ 1 (valnöt)
OA-6 typ 2 (teak)
OA-14 (svarta)
Jag spelar på en Dual 505-2, än så länge bara med Ortofon om5. Funderar på att byta till om10 eller något ännu högre. Har även en audio-Technica MC som satt på när jag köpte spelaren. Kanske ska pröva med den igen. Som RIAA används Pro-ject phonobox mk2. Jag är mycket nöjd med denna kombinationen.
Har en Thorens TD124 till vinylerna. Den har hängt med sen 60-talet och verkar inte vilja ge upp.
Har numera en Sonabarm och Ortofon VMS20EO på den.
Har också kvar den långa Shure-armen, en Shure M226, som satt på när jag köpte spelaren.