Mvh//Jon
Sub
Sub
Har ett par OA12, och jag kan säga att jag är förbluffad av högtalarens kapacitet!
. Men jag misstänker att dom skulle kunna låta ännu bättre om man avlastade dom med en separat subbas, är det nån som har testat detta? Funderar på å bygga mig en egen med ett 10'' Peerless XLS element, samt dela aktivt. Har nån nåra synpunkter, tips lr rekomenderingar?
Mvh//Jon
Mvh//Jon
-
12björn
- Internationalization Team

Har ett par skumkantsbytta OA12:or som jag kopplat via en sub.
Det är en Velodyne CT-80, minsta modellen m a o. Från stärkaren till högnivåingången på sub:en och sedan vidare till högtalarna. Suben klipper vid 85 Hz om jag inte minns fel och jag har sedan sub:en inställd till att spela till ca 120 Hz.
Mitt lyssningsintryck är att det är välgörande för OA12:orna att bli avlastade de lägsta frekvenserna. Basen från högtalarna låter förvånansvärt djup även med volymen på sub:en på noll
; förmodligen har det med övertonerna att göra annars har jag mycket svårt att förstå det hela.
Slutsats: pröva Du också!
Björn
Det är en Velodyne CT-80, minsta modellen m a o. Från stärkaren till högnivåingången på sub:en och sedan vidare till högtalarna. Suben klipper vid 85 Hz om jag inte minns fel och jag har sedan sub:en inställd till att spela till ca 120 Hz.
Mitt lyssningsintryck är att det är välgörande för OA12:orna att bli avlastade de lägsta frekvenserna. Basen från högtalarna låter förvånansvärt djup även med volymen på sub:en på noll
Slutsats: pröva Du också!
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
-
Erik Johansson
- Valued Contributor
Re: Sub
Läckert Alex! 
Förhoppningsvis är dina högtalare klara snart.
/Erik
Förhoppningsvis är dina högtalare klara snart.
/Erik