Mitt första inlägg här!
Jo, jag besökte den lilla Hifi-mässan i Växjö igår. Genom Larsenhifi fick jag chansen att lyssna på Carlsson högtalare för första gången seriöst. Riktigt trevligt må jag säga, gav mersmak!
Det är ett stort frågetecken bara. Jag vet att vi lyssnade på OA-52.3, sedan uppfattade jag det som att vi även lyssnade på OA-58, fick i vart fall en broschyr gällande OA-58.
När jag väl kom hem och började läsa lite så är det en sak som inte stämmer. Jag fick förklarat för mig på mässan att OA-58 var konstruerad av Ingvar Öhman, när jag nu läst lite mer så får jag det inte ihop det. För det var väl först på efterträdaren OA-60 som han var väldigt delaktig?
Grundfrågan är hur som helst, vet någon ifall det spelades på OA-58 eller OA-60 i Växjö? För mig verkar det lite konstigt ifall de inte demonstrerade det nyaste, eller är OA-60 extremt nya och inte klara för leverans ännu? Eller har jag missförstått alltsammans?
Jag blev hur som helst intresserad OA-58-OA-60 (vad det nu än spelades på). Jag hoppas emellertid nästan det var OA-58, då den lilla kritiken jag hade emot dem ska ha blivit åtgärdat i OA-60, i alla fall enligt vad jag läst mig till här på CarlssonPlanet.
Tack på förhand!
Ps. Ursäkta det röriga inlägget, det är rätt sent...