Angående att jag tyckte andelen utlänningar var så försvinnande liten var att jag förutsatte att norskar, danskar och finnar kan förstå varann med sk "skandinaviska". Andelen andra nationaliteter är såpass få i förhållande till "skandinaverna". Att ha en kompletterande engelsk variant av carlssonplanet är en jättebra idé, det har jag alltid tyckt. Likaså om det finns ett engelskt forum parallellt med det "skandinaviska". Tummen upp!
En sak kanske man skall fundera som forumtomte.... Ett forum är en mycket känslig, spontan process. En del kan tolka information på fel sätt och kanske väljer att sluta besöka forumet. Det är väldigt lätt att forumdeltagare blir konservativa och senare "rädda" om saker och ting förändras för mycket utan att de inte kan se varför. Därför måste man tänka igenom ett par, tre, fyra ggr innan man offentliggör saker; vad man skall göra, hur man skall gå tillväga, hur man skall presentera det på tydligast sätt för att undgå missförstånd.
Vad jag tror många har förstått det hela är: "Forumet skall nu bli helt engelskspråkigt och det svenska skall bort" vilket jag hoppas är helt uppåt väggarna fel uppfattning. Därför är informationens själva utformning mycket viktig så att inte missförstånd uppstår, som i sin tur kan leda till minskad aktivitet.
Jag vill inte säga åt ngn hur man skall göra jobbet, jag vill bara ge lite tips från egna erfarenheter.
m.v.h.
Daniel Roth, aka Vee-Eight