I nyhetsbrev 65 flaggade man för en serie med byggsatser av äldre Carlssonhögtalare, tydligen främst 60- och 70-talarna. Dessa byggsatser trodde man skulle lanseras under första halvåret 2008. Är det någon som vet något mer? Är dom på gång? Vilka modeller? OA116 eller kanske rentav OA2212?
Mvh
Hasse
"Carlsson Classics"
Re: "Carlsson Classics"
Va roligt, det hade jag missat!
Förmodligen är det popboxmodellen eftersom det i texten presenteras i samband med den nya bredbandaren, men det är spekulation från min sida!
Att det gäller -70:talets "flaggskepp" 2212 är nog att hoppas för mycket antar jag...
/robban
Förmodligen är det popboxmodellen eftersom det i texten presenteras i samband med den nya bredbandaren, men det är spekulation från min sida!
Att det gäller -70:talets "flaggskepp" 2212 är nog att hoppas för mycket antar jag...
/robban
OA-5 Typ2 Jakaranda
OD-11.3 Jakaranda
OA-12.3 Jakaranda
OA-51 svart ask (lätt DIY med T11-disk+filtermod)
.....................................................
Ino Audio piP
Sonab R4000
Sonab R2000
Linn Classik Music
OD-11.3 Jakaranda
OA-12.3 Jakaranda
OA-51 svart ask (lätt DIY med T11-disk+filtermod)
.....................................................
Ino Audio piP
Sonab R4000
Sonab R2000
Linn Classik Music
En kolbox skulle väl vara kul också, men det är nog att hoppas för mycket, men det lär väl inte hända nånting förrän det finns några högtalarelement framme.
Jo, men visst hade det varit roligt! Tänk att få koppla in en egenhändigt byggd OA2212 i anläggningen. Man hade väl svimmat första gången det kom ljud ur den.robban61 wrote:
/robban
Mvh
Hasse
OA58.2