Ivil wrote:Jajjamensan, du kan kan fortfarande köpa av Larsen. Jag har faktiskt själv nu uppgraderat med nya basar och nu även (igår) köpt mig filter och diskant (.4) och är äntligen nöjd över ljudet! Tack och lov

Larsen hade för övrigt varit så snäll att han bytt ut fästplattan på diskanten till orginal .0 form, vilket gör det särkilt lätt att montera... Med det nya filtret fick plötsligt dessa högtalare basresurser!
Jeg har noen spørsmål, eier et sett renoverte OA50 som jeg har oppgraderet til 50.2 via John Larsen, filter, bass og diskant :
Nu vil jeg sikkert selge mine Martin Logan og bare kjøre med Carlsson, og da tenker jeg oppgradere de til 50.4.
Nå synes jeg lydbildet ligger veldig lavt (unntatt vokaler osv), bassen er ikke noe spesielt, og diskanten har noen ganger, spesielt ved tv lyd, en merkelig "hiss" lyd.
Jeg driver de med en Bryston B-100 DA integrert.
Er det muligt å oppgradere "i steg", altså først skifte diskanter f.eks., da filter og bass ? Kan alt kjøbes separat hos John Larsen, eller andre ? Er der noen priser på de forskjellige deler på nettet ?
Jeg må "skjule" investeringen for min kone......
Ser jeg på prisen av total oppgradering, da håber jeg virkelig det blir verdt det i lyd....
Jeg så en artikel i "faktisk.se" hvor man omtaler fjerning av kabelsko, og sette i ny "original" kabel innvendig. Jeg har ikke skiftet disse kabler, så jeg må jo stadig ha de gamle originale, bortsett fra de der fulgte med 50.2 filtret fra John Larsen, ikke ?
Hilsen Niels.
Squeezebox 3 > Stereovox VX2 > Bryston B-100 SST DA > Carlsson OA50.2 > Sennheiser HD 580 Precision