Har förstått att det inte finns några ersättningselement till 9710:orna och att få tag på några är, åtminstone för mig, svårt.
Min fråga är om det finns några gamla Philips-lådor som är bestyckade med 9710:or, eventuellt några andra element som Philips tillverkat som kan ersätta 9710:orna..?
Hittade ett par gamla plasthögtalare tillverkade av Philips, dessa hade bara ett element var med ett långt nummer börjande på 85xx. Är detta något alternativ eller är jag helt borta?
Tacksam för svar!
Alternativa Philips-element?
-
Rolf Zetterberg
- (150+ posts)

Re: Alternativa Philips-element?
Om det var Philipshögtalare gjorda av plast kan det ha varit någon ur AD80800 serien.Det är vanliga standardhögtalare,så glöm dom.9710orna är helt unika element.
Jag förstår inte riktigt varför det sägs att de är helt omöjliga att få tag på,de kommer ju ibland på Tradera t.ex.Jag har också några 9710or liggande om du är intresserad.PMa i så fall.
Jag förstår inte riktigt varför det sägs att de är helt omöjliga att få tag på,de kommer ju ibland på Tradera t.ex.Jag har också några 9710or liggande om du är intresserad.PMa i så fall.
Enligt ett av de senare nyhetsbreven så är det en ersättare på väg. Jag kommer själv att göra ett inköp när de finns på marknaden.
MVH, Peter
MVH, Peter
Tycker jag har läst länge om dessa ersättningselement - någon som vet när de finns att köpa samt var dem kommer saluföras?