Montage vinklar Obi 22

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Post Reply
Enzo 77
(1+ posts)
(1+ posts)

Montage vinklar Obi 22

Post by Enzo 77 »

Jag har konstruerat montage vinklar för att slippa borra nya hål eller limma de nya dikanterna undrar om det finns ngt intresse för dessa? Jag kan köra upp ett antal de kommer kosta 20 sek styck+ frakt beroende på antal
Måtten är anpassad för OA2212 och OA116 och kräver att man borrar 2 hål per diskant(i hörnen)
Återkom om det är intressant

Mvh Olof
Carl 1918
(50+ posts)
(50+ posts)

Re: Montage vinklar Obi 22

Post by Carl 1918 »

Hej!

Intressant. Har du några bilder på montagevinklarna? Vilken finish kommer de att ha?

MVH
Carl
Enzo 77
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by Enzo 77 »

De kommer bli svarta(exakt samma finish som bläckena som håller orginal diskanterna/ eller stål som man lackar själv (de är ej klara ännu men jag kan ordna en bild om du är intresserad av att köpa när jag får ut första prov exet)

Jag behöver dock att flera Carlsson personer ska gå ihop så det blir ett par hundra för att det ska vara intressant för han som ska göra dem

Återkom om det finns intressse
tobm
(15+ posts)
(15+ posts)

Post by tobm »

Jag skulle också gärna se en bild på dessa, skulle kunna vara intresserad av 12 stycken till ett par OA-116. Dock har jag inte köpt diskanterna ännu, så jag vet inte hur det skulle se ut om man monterade dem direkt i baffeln jämfört med dessa monteringsvinklar...

Mvh,
Tommy
Enzo 77
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by Enzo 77 »

Jag håller på att utveckla den lite (jag har en klar som passar ruskigt bra)
Målet är att jag ska få fram en modell som går att ha på alla positioner, man måste tyvärr kapa läppen på OBI22 vilket jag anser vara ok med tanke på att det är ett utbytes element(ej orginal)
Priset kommer bli högre, det ska läggas till gängning, ytbehandlig och några nya kapningar

Jag tänkte sälja vinklarna och skruv med en liten instruktion om det finns intresse (det är några saker man måste göra själva)

Jag återkommer( jag lovar att alla blir nöjda, vinklarna blir väldigt bra)

Det är möjligt att vinklarna passar fler modeller bara hålen i lådan är 40mm CC( passar alla lådor men kanske måste borra nya hål)

Mvh Olof
Post Reply