Hallojj,
Har ett par Oa-2212 som jag idag driver med en Onkyo A-9755. Bra förstärkare, men jag saknar lite rörlyster på topp.
Jag har sett att Audio Researchs vsi55 begagnad börjat komma ner runt 14000:-.
Är vsi55 en lämplig förstärkare att driva ett par Oa2212 med?
Är priser under 15K att betrakta som prisvärt för denna förstärkare? Alternativ?
Ev. lyssningsintryck av förstärkaren önskas om någon kan tillföra detta.
Jag är allätare vad gäller musik: Norah Jones, Stones, Queens of the Stonage, Kyuss, Jan Johansson, Dylan, Jack McDuff, Diana Krall....m.a.o jag sitter inte analyserandes och lyssnar på handklappningar i en timme.
Mvh
Gurraman
Oa-2212 + Audio Research vsi55
Re: Oa-2212 + Audio Research vsi55
Blev en Pathos Logos istället. Mycket nöjd. Tackar för alla råd och tips. Kanske skall stava fel eller ägna mig åt satsbyggnadsfel nästa gång för att få lite bättre respons.
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Hej!
Jag tror inte att det är så många som driver 2212 med rör så erfarenheterna är nog begränsade.
Det är antagligen därför det är klen med respons.
Kul att du blen nöjd ialla fall, du kan väl ge ett lyssningsintryck så småningom när du lyssnat in dig!
Med vänlig hälsning
Martin
Jag tror inte att det är så många som driver 2212 med rör så erfarenheterna är nog begränsade.
Det är antagligen därför det är klen med respons.
Kul att du blen nöjd ialla fall, du kan väl ge ett lyssningsintryck så småningom när du lyssnat in dig!
Med vänlig hälsning
Martin
Jag vet inte, vet du?
-
12björn
- Internationalization Team

Är inte helt säker på att det skulle hjälpa. Min erfarenhet av OA2212 är tyvärr rätt så begränsad, har lite mer erfarenhet av rörförstärkare, men min erfarenhet av kombinationen är ett svart hål, en singularitet varifrån inget ljus kan spridas. Därav frånvaron av respons på din fråga. Det finns nog fler som är under liknande predikament i detta avseende.Gurraman wrote: Kanske skall stava fel eller ägna mig åt satsbyggnadsfel nästa gång för att få lite bättre respons.
Kul att du är nöjd med ditt val! Är och har varit väldigt sugen på stärkare och CD från Pathos
OM du vill ha svar på frågor är det bättre fråga sån't som folk här kan, vilket tyvärr inte alltid är det man behöver hjälp med ...
Björn
som envist försöker intala sig att ett par 12:or och en gammal NAD-stärkare är alldeles tillräckligt
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Hej
Om du måste ha rör prova med Mcintosh 275 fungerar bra.
Annars är det lite svårt att få OA2212 att fungera fullt ut.
Tycker att del låter bra på hög volym men även
att de vandrar i ljudbilden vilket kan ge lite märklig upplevelse ibland.
Har ägt ett par helrenoverade med nya element mellan-basar-diskanter
och filtermodifiering.
Om du måste ha rör prova med Mcintosh 275 fungerar bra.
Annars är det lite svårt att få OA2212 att fungera fullt ut.
Tycker att del låter bra på hög volym men även
att de vandrar i ljudbilden vilket kan ge lite märklig upplevelse ibland.
Har ägt ett par helrenoverade med nya element mellan-basar-diskanter
och filtermodifiering.