hejsan ny här
hejsan ny här
har ett par vita högtalare med samma utseende som OA-6 Typ 2. dock så har jag 4diskanter runt "basen" samt ett 5-1/4" mellanregister brevid basen,är detta en carlsson högtalare? om så är fallet vad heter modellen? mvh/tobbe... PS.har bilder som jag kan skicka om nån vill se hur dom ser ut.
Re: hejsan ny här
Hejsan Tobbe!
Det är inte någon Carlssonhögtalare du har, troligtvis är den från någon av de tillverkare som inspirerades av de oerhörda försäljningsframgångarna Sonab hade på 70-talet. Om du surfar runt på flikarna "högtalarna" och "Carlssonhistorien", så klarnar det nog lite,
Det är inte någon Carlssonhögtalare du har, troligtvis är den från någon av de tillverkare som inspirerades av de oerhörda försäljningsframgångarna Sonab hade på 70-talet. Om du surfar runt på flikarna "högtalarna" och "Carlssonhistorien", så klarnar det nog lite,
____________________________________________________________________________________________
Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Spelar på OA 52.2, T+A Music Player och Power Plant, matas med Clearaudio Performance och iMac+WD 1Tb Wav filer
Vid TV:n: OA 51.3 + Canton CD 50 II + 4st BoSSO/MuPPS och Denon 1508
Hej
Kan du puplicera en bild eller foto ?
Björn
Kan du puplicera en bild eller foto ?
Björn
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Hej!
Ja en bild vore bra.
Det fanns både kopior på Carlssonhögtalare, olika hembyggsvarianter och brädgårdar som gjorde monteringssatser.
Många av dessa har ju också med olika framgång modifierats genom åren.
Att diskanterna sitter i ring runt basen leder ju tankarna till Pop-boxen men 5,25" MR blir jag inte klok på.
Med vänlig hälsning
Martin
Ja en bild vore bra.
Det fanns både kopior på Carlssonhögtalare, olika hembyggsvarianter och brädgårdar som gjorde monteringssatser.
Många av dessa har ju också med olika framgång modifierats genom åren.
Att diskanterna sitter i ring runt basen leder ju tankarna till Pop-boxen men 5,25" MR blir jag inte klok på.
Med vänlig hälsning
Martin
Jag vet inte, vet du?