Martin Persson högt/Skillnader i utseende och storlek

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
heartwork
(1+ posts)
(1+ posts)

Martin Persson högt/Skillnader i utseende och storlek

Post by heartwork »

Hej!
Har försökt leta lite bilder och på MP AB11, MP30, MP22 och 33. Alla är åttakantiga tror jag. Finns det något sätt att identifiera dem förutom papperslappen undertill?
Mvh/
MS :?
masen
(125+ posts)
(125+ posts)

Re: Martin Persson högt/Skillnader i utseende och storlek

Post by masen »

Finns väl lite bilder i den här äldre tråden här på forumet: http://www.carlssonplanet.com/forum/vie ... =37&t=1414

AB11 [kallas ibland för papperskorgen] har jag själv ett par nånstans.

Annars så väntar vi att en viss Rolf kikar in här, han brukar ha svar på det mesta ;)
Det finns alltid någon som vet mer.
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Om någon vänlig människa gräver fram dem ur Hifi-handboken så går det säker att mäta sig fram till vilka som är vilka.

Kolla vad det sitter för element i och vad de har för yttre mått, sedaan får vi väl jämföra med Hifihandboken.

mvh

Martin
Jag vet inte, vet du?
heartwork
(1+ posts)
(1+ posts)

Post by heartwork »

Tackar för svaren! Problemet för mig är att jag inte sett dem i verkligheten. De står just nu undanstoppade 35 mil ifrån mig... Skulle ev. behöva byta baselement i dem. Frågan för mig är då om det är skillnad på baselementet i storlek osv mellan ab 11 och 22. Skulle sitta fint om det gick att leta baselement medan jag väntar på att hämta dem... Om jag förstått det hela rätt efter lite sökning här på sidan så står 11 resp. 22 för volymen i liter? Tror inte det är mp 30 eller 33 då de är en större typ av "papperskorgar" och har andra diskanter. Iaf ser dammskydden större ut på de katalogbilder som finns i ovanstående äldre tråd. Tack på förhand/MS
Post Reply