Typ2a har ju en funktion för att reglera basnivån med två reglage i botten. Jag antar att dom skall vara "flat", normalt sett. Jag antar också att modellen utan denna funktion är en tidigare serie. Vet någon om det gjordes andra förändringar/förbättringar mellan tidiga och sena serier av OA6typ2 ?
Och så undrar jag hur man löder ihop en xlr med tre stift till OA6typ2. Skall sift 1+3 lödas samman ?
OA6typ2 och typ2a
Re: OA6typ2 och typ2a
Jag har tidigare skrivit om skillnaderna mellan TypII och typIIA här på forum:et.
Förutom switcharna är väl de dubbla basreflexrören i a-varianten det viktigaste. Därutöver:
- Nätswitch med inbyggd indikeringslampa
- Hel stålram undertill, inte bara byglar
- Lite högre matningsspänning (eller så hade dom 2 olika transformatorleverantörer)
- Riktiga säkringshållare i chassiet
- och kanske nåt mer som jag nu inte kommer ihåg...
- Jovisst! givetvis en extra 10uF kondensator som switchen till mellanregisterBoost kopplar in, samt ett motstånd som ändrar spänningsförstärkningen som bassboost switchen kortsluter.
Förutom switcharna är väl de dubbla basreflexrören i a-varianten det viktigaste. Därutöver:
- Nätswitch med inbyggd indikeringslampa
- Hel stålram undertill, inte bara byglar
- Lite högre matningsspänning (eller så hade dom 2 olika transformatorleverantörer)
- Riktiga säkringshållare i chassiet
- och kanske nåt mer som jag nu inte kommer ihåg...
- Jovisst! givetvis en extra 10uF kondensator som switchen till mellanregisterBoost kopplar in, samt ett motstånd som ändrar spänningsförstärkningen som bassboost switchen kortsluter.
Re: OA6typ2 och typ2a
Glömde sista frågan: 1 och 3 skall lödas ihop.