Den svarta plast som täcker sidorna av bottenplatten har lossnat på ett ställe baktill (går att enkelt limma dit) och har även lossnat på ett annat ställe längs baksidan, men där har det blivit en reva i den som bli svår att få snygg. Kanske ska jag byta ut den biten om jag hittar dylik svart plast?
En minimal fanérskada på ena högtalaren som behöver fyllas i med plastiskt trä. Annars bara MYCKET små skador som bör fyllas igen när jag oljar högtalarna enligt renoveringstipsen.
En sak som direkt slog mig när jag såg bottenplattan i trä var att jag minns att det stod i något nyhetsbrev att ett modifieringskit till OA2212 hade diskuterats inom SSC och att det kanske en dag kan bli verklighet. Då med ny bottenplatta och nya element som det par Peter Steindl och Invar Öhman modifierat. Nu är vi ju ett gäng OA116 ägare på forumet, vi kanske skulle bedja om ett dylikt kit till OA116?
Sen en sak som övriga OA116 ägare kanske kan hjälpa mig med, nämligen färgkodningen på kablarna till bas och mellanregister. Hur ska det kopplas (köpte ju högtalarna utan element)?
/Erik