Problem med ett baselement.

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
robertzimmerman
(50+ posts)
(50+ posts)

Problem med ett baselement.

Post by robertzimmerman »

Hejsan på er, jag har ett litet problem. :?
Jag beställde basar och diskanter från LP-ELEKTRONIK och fick dem idag. Problemet består i att det finns en liten ojämnhet i ett av elementen, som en liten grop, kanske 1-2mm bred och 3-4mm lång. Den ser inte  så värst djup ut men när jag använder mig av en ficklampa så lyser det klart och tydligt igenom precis där, det syns då att det faktiskt är relativt tunt i jämförelse med rester av elementets membran.

Därför undrar jag:

*Gör det något att den här ojämnheten finns?

*Kan jag fixa det på egen hand?

*Ska jag be att få ett nytt element?

Hoppas verkligen på svar, då jag inte har lust att skicka tillbaka elementet, men inte kan avgöra sakens betydelse själv.

/Eric.
Draken
(40+ posts)
(40+ posts)

Re: Problem med ett baselement.

Post by Draken »

Jag :wink:
skulle byta detta på stört! Inget kul, med ”skadade” element, när man köpt nytt! :evil:
12björn
Internationalization Team
Internationalization Team

Post by 12björn »

Draken @ Sat 08 Jan, 9:39 am wrote:Jag :wink:
skulle byta detta på stört! Inget kul, med ”skadade” element, när man köpt nytt! :evil:
Precis!
Skulle också direkt kontakta den jag köpt av.

Först om jag får nobben där skulle ajg överväga andra alternativ.

Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)

Post by -distortion- »

Ficklampstricket vart alltså avgörande!?

Ring och be dom skicka ett nytt, det borde ju inte vara några problem. Om jag hängde med på det du sa på telefon så verkar det ju som om det är ett "tryckfel" så att säga..   :roll:   ..inte nån skada som kommit i hanteringen.
piP frampå
OA14 där bak
robertzimmerman
(50+ posts)
(50+ posts)

Hm, jo jag får ta och ringa på måndag då. Käns lite jobbigt att behöva vänta bara. :wink:
Undrar om jag måste skicka tillbaka det defekta elementet..
robertzimmerman
(50+ posts)
(50+ posts)

Nu måste jag bara göra lite reklam för LP-ELEKTRONIK. Jag ringde nämligen upp butiken och fick prata med Mikael, när jag talade om hur det låg till säger han att han redan packat en bas åt mig! :o  Han hade sett min tråd här på Carlssonplanet och bestämt sig för att skicka mig en ny, innan jag ens frågat! Han trodde inte att det skulle vara något egentligt fel med basen men att han förstod känslan av två icke identiska högtalare. Jag behövde inte ens skicka tillbaka basen som skulle bytas, den kunde jag behålla! :D

Det kallar jag kundservice, stort tack till Mikael!
Dynamic
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by Dynamic »

Det är service det!!!
Nu vet jag vart jag ska handla mina prylar framöver!
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)

Post by -distortion- »

Jag har fått känslan av att HiFi Kits stora sponsring av SSC eller Carlssonplanet gör att de binder upp sej lite för hårt med HiFi Kit. Nu kommer visserligen en slant från varje sålt element gå till SSC men det är väl inte enbart HiFi Kit som kan göra en sån deal!?

Eftersom LP Elektronik kan sälja CT62 för 145:- så antar jag att HiFi Kits 220:- är ett sanslöst överpris, eller är det jag som missat nåt?
LP kan tydligen hålla betydligt lägre priser än HiFi Kit så då borde det väl vara LP som SSC gör en deal med?

Låga priser brukar ju gå hand i hand med kass kvalitét och värdelös service, i detta fall kan man ju knappast klaga på nåt sånt!
piP frampå
OA14 där bak
Martin Dellstig
Co-Editor
Co-Editor

Post by Martin Dellstig »

Hej!

Här tycker jag ett litet förtydligande behövs.

Det är Roland Storm som genom ett gott arbete har ordnat fram detta specialpris på element och generöst nog låtit erbjudandet komma både oss köpare och CarlssonPlanet till godo.
Det är alltså inte CP eller SSC som står bakom, tacka Roland direkt.

Angående prisbilden på element bör man ju kanske komma ihåg att Hifikit är en butik med brett sortiment, cityhyror och anställd personal och därmed har högre omkostnader än vad LP elektronik har, detta resulterar ju naturligtvis i en annorlunda prissättning. Var man själv handlar är ju sedan upp till var och en. Själv har jag handlat av båda två. Det är trevligt att se sådan kundservice från LP måste ju också påpekas!

Priserna för CT62 varierar ju en smula här och där, billigast var väl Eltek i Norge som vid något tillfälle tog 98 NOK för dem (eller var det 79 NOK)?

Med vänlig hälsning

Martin
Jag vet inte, vet du?
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)

Post by -distortion- »

Roland har gjort ett imponerande jobb, det är bara att tacka och buga!

Stämmer det att LP inte längre får sälja baselementen till våra Carlssonburkar?
Om jag förstått det rätt är det för att en viss del av priset på elementen kommer att gå till SSC som HiFi Kit får ensamrätt? att sälja baselementen. Att det bara är HiFi Kit som är betrodda att göra detta verkar inte riktigt rätt tycker jag.
LP kan du tydligen hålla mycket bättre priser och jag tycker inte det är värt att betala mer för att butiken har ett bättre läge eller ett bredare sortiment.

Så det jag vill veta är om det är så som du, Martin, säger:
"-Var man själv handlar är ju sedan upp till var och en."
Om det enbart är HiFi Kit som säljer elementen är det ju inte upp till var och en, utan upp till de som beslutat i detta.

? /Fred

Om något jag sagt är felaktigt ber jag om ursäkt om jag trampat nån på tårna.
piP frampå
OA14 där bak
Post Reply