Hej igen!
Elementet går att köpa på flera ställen, exempelvis Minic (Sverige) och Madisound (USA). Att elementet inte finns överallt beror ju på att det inte ingår i Peerless standardkatalog.
Med vänlig hälsning
Martin
Problem med ett baselement.
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Re: Problem med ett baselement.
Jag vet inte, vet du?
-
-distortion-
- (515+ posts)

Ja ok.. Då är det jag som är ute och cyklar.
//Fred
//Fred
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak
-
-distortion-
- (515+ posts)

Har nu kollat lite noggrannare och upptäckt att jag tidigare har misstolkat en sak.
Försäljningen, även ut till andra säljare, ska komma att gå via HiFi Kit. Så de kommar att finnas även hos andra säljare men eftersom alla i ledet vill ha en liten vinst så kommer andra säljare inte längre kunna ha mycket lägre priser.
Då är det ändå så att SSC har bundit upp sej till HiFi Kit eftersom all försäljning av B65 går via dem.. eller? Detta gynnar inte oss köpare om HiFi Kit tar ut en vinst vid vidaresäljning av elementen till anda säljare. Däremot om andra säljare fått samma förtroende, gällande den del av vinsten på B65 som går till SSC, så hade andra säljare kunnat konkurrera hårdare.
Har jag fel igen?
Försäljningen, även ut till andra säljare, ska komma att gå via HiFi Kit. Så de kommar att finnas även hos andra säljare men eftersom alla i ledet vill ha en liten vinst så kommer andra säljare inte längre kunna ha mycket lägre priser.
Då är det ändå så att SSC har bundit upp sej till HiFi Kit eftersom all försäljning av B65 går via dem.. eller? Detta gynnar inte oss köpare om HiFi Kit tar ut en vinst vid vidaresäljning av elementen till anda säljare. Däremot om andra säljare fått samma förtroende, gällande den del av vinsten på B65 som går till SSC, så hade andra säljare kunnat konkurrera hårdare.
Har jag fel igen?
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak
Nej, Distortion du har inte fel.
Jag håller helt med dig.
Att SSC nu när de har plockat fram en serie baselement, vill ha betalt för utfört arbete är helt OK.
Problemet för mig är att de valt att gå via HiFi Kit. Som i alla år varit en extrem högmarginalbutik. Glömmer inte mina tidiga inköp där, som jag efter ett tag upptäckte var närmast dubbelt så dyra som närmaste konkurrenter. Senare jämförelser har bekräftat bilden.
Att dom nu ska fungera som distributör, känns för mig som ett olyckligt val. Bättre hade varit att komma överens med Danskarna om en årsbonus på sålda element och därefter släppa distributionen fri.
Sten R
---------
Jag håller helt med dig.
Att SSC nu när de har plockat fram en serie baselement, vill ha betalt för utfört arbete är helt OK.
Problemet för mig är att de valt att gå via HiFi Kit. Som i alla år varit en extrem högmarginalbutik. Glömmer inte mina tidiga inköp där, som jag efter ett tag upptäckte var närmast dubbelt så dyra som närmaste konkurrenter. Senare jämförelser har bekräftat bilden.
Att dom nu ska fungera som distributör, känns för mig som ett olyckligt val. Bättre hade varit att komma överens med Danskarna om en årsbonus på sålda element och därefter släppa distributionen fri.
Sten R
---------
-
-distortion-
- (515+ posts)

Det jag tror är att HiFi Kit's sponsring har hjälp till att övertala SSC att ta det här beslutet. SSC kommer nog i framtiden få fler stora sponsringssummor från HiFi Kit nu när de gjort en sån här deal, så för deras del är det här nog ett bra drag.
Priserna däremot kommer aldrig kunna hamna på en vettig nivå eftersom de förmodligen kommer hållas uppe av HiFi Kit.
Nu känns det här jävligt gnälligt
det är ju ändå riktigt bra och prisvärda högtalargrejer som näst intill har utvecklats ideellt. Om det skulle vara till exempel Bang Olufsen som tait fram grejerna skulle man fått betala ett designteam, ett marknadsföringteam o.s.v.
Priserna hade vart bra mycket dyrare. Grejen är den att nu ser man att priserna kanske kunde ha hållits nere av andra säljare, som nu inte har en chans.
Jag hoppas att HiFi Kit inte är för giriga nu..!
//Fred
Priserna däremot kommer aldrig kunna hamna på en vettig nivå eftersom de förmodligen kommer hållas uppe av HiFi Kit.
Nu känns det här jävligt gnälligt
Priserna hade vart bra mycket dyrare. Grejen är den att nu ser man att priserna kanske kunde ha hållits nere av andra säljare, som nu inte har en chans.
Jag hoppas att HiFi Kit inte är för giriga nu..!
//Fred
piP frampå
OA14 där bak
OA14 där bak