Det verkar ha tagit skruv så till den (o)milda grad att några av de efterföljande kommentatorerna slutat läsa där.
Jag är inbiten Carlsson- och även Mercedes-entusiast, men är varken förblindad eller döv. Alla produkter från resepektive märke var inte perfekta i alla avseenden.
"Som hifi-högtalare" skrev jag vad jag tycker om V-1, för jag fick uppfattningen att trådstartaren gillar designen, men har hifi-ambitioner.
Ser man V-1 som ett "tidsdokument" är det ju intressant att få höra vilken ljudkvalitet folk i slutet av 1960-talet var beredda att stå ut med och betala relativt mycket för i form av en liten välbyggd kub med Carlssonnamnet på.
För den som vill ha en nostalgianläggning tycker jag att både V-1, OA4 och OA5 i båda generationerna kan platsa.
För att kallas vintage kan man inte komma med vad skrot som helst, bara det är gammalt, enligt min åsikt. Vintage ska vara utvalda särskilt goda exempel från sin tid. Då tycker jag bara att Kolboxen och OA6 typ 1 platsar, med god vilja kan jag också ta med Popboxen driven av Idestam-Almqvist förstärkaren.
Dessa åsikter borde inte vara så värst kontroversiella,
men min aversion mot högtalarelementen Philips 9710 och Peerless MT20
och åsikt att högtalare bestyckade med dessa inte är hifi
förvånar mig inte att några inte håller med om
men det är väl tur att inte alla tycker lika?