Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m. If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Driver mina 2212:or (dom enda totalrenoverade i Finland skulle jag vilja påstå) med Onkyo Integra R1 förförstärkare och Onkyo Integra M-5890 slutsteg
Jan
Det går mycket bra att driva dina OA2212 med McinTosh MC275
rörsteg.
Det vet jag ju för att just dina ex (som varit mina) har varit uppkopplade till Mcintoshen.
En lustig sak märkte jag när jag bytte från Onyokombinationen
med Mcintoshen blev det ingen skillnad när jag stod upp eller satt lyssnade.
Ljudbilden var den samma vilket den inte var med onkyon.
CD-spelare: Cambridge 640C
Försteg: Audio Research LS 12
Slutsteg: Lavardin AS
Kablage: Isoda
Och det låter kalas!
Det var ett byte från ett äldre rörförsteg (LA Audio C1) till en begagnad AR LS 12 (transistoriserad!!) som gjorde hela grejen. Plötsligt föll allt på plats och det lät precis så som jag alltid hade önskat. AR är precis så bra som myten säger!
// Hasse
OA-2212 spelar underbart bra med rörförstärkare, allt från en gammal Dynaco SCA-35 2x15watt, likväl som med min stora clon av Jadis J200 2x100watt klassA.
Ja, det låter ju som om rör skulle vara nästa (slut)steg, men det är ju en budgetfråga också. Hittills har det varit se men inte "rör-a", och människan lever ju av bröd också tyvärr, inte bara musik. Tack för synpunkterna.