elektronik till OA-52.3

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
momus
(515+ posts)
(515+ posts)

Re: elektronik till OA-52.3

Post by momus »

Se bara till att koppla ur Marantz EQ:n också. Brummet kommer sannolikt därifrån (eller från en brumslinga som uppstått genom att XTZ och Marantz inte gillar varandra eller inte har gemensam jordpunkt).
spelepojk
(20+ posts)
(20+ posts)

Post by spelepojk »

-Jo! -Det är ju eq:n som lämnar nåt litet 50hz surrande, -ungefär som en gitarrmick som kommer i närheten av en lysrörsarmatur! :ugeek: -Jag har provat att fasvända nätkabeln, -men ingen skillnad! -Förmodligen nån kondensator som börjar att torka ut !
spelepojk
(20+ posts)
(20+ posts)

Post by spelepojk »

-Har precis lånat hem en NAD c375BEE från hifiklubben i göteborg, och provat lite olika skivor! -Vilken stärkare! -Och den har tonkontroller! Men det ironiska i det hela är att den låter bra utan att vrida på dom! :lol: -Jag tror att jag ska köpa den........-men snålvattnet rinner lite.... nämare 12000kr med ett phono-steg (tillbehör) och så 500kr extra för en van den hul "the link" som ersätter byglarna mellan pre-out och main-in på förstärkaren! -Jag hörde faktiskt stor skillnad i klarhet, i jämförelse, mot byglarna! -Ska fortsätta utvärdera i morgon.... :ugeek: ..... på måndag ska den lämnas tillbaks!
momus
(515+ posts)
(515+ posts)

Post by momus »

You´re on your own now! Du behöver ingen hjälp längre. Ha det så bra därute i hifi-djungeln!
Last edited by momus on Mon 27 Feb 2012, 13:02, edited 3 times in total.
spelepojk
(20+ posts)
(20+ posts)

Post by spelepojk »

-Tack ska du ha! :)
Post Reply