Kopplingsschema Onix OA22

Om du har frågor eller vill prata om HiFi som inte är Carlsson eller Sonab, posta här. Detta inkluderar även hemmabio m.m.
If you have questions or want to talk about other HiFi, not related to Carlsson, post here.
Post Reply
parbring
(10+ posts)
(10+ posts)

Kopplingsschema Onix OA22

Post by parbring »

Hejsan!
Jag har en Onix OA22-förstärkare (brittisk minimalistisk gammal pryl) som har lagt av. Förmodlingen har någon kondning eller trissa gett upp, men det är svårt att avgöra och veta var jag skall börja leta eftersom jag saknar kopplingsschema.

Någon som har den blekaste var jag skulle kunna få tag på något sådant?
Tacksam för alla svar eller tips! :)
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)

Re: Kopplingsschema Onix OA22

Post by Bill50x »

parbring wrote:Hejsan!
Jag har en Onix OA22-förstärkare (brittisk minimalistisk gammal pryl) som har lagt av. Förmodlingen har någon kondning eller trissa gett upp, men det är svårt att avgöra och veta var jag skall börja leta eftersom jag saknar kopplingsschema.

Någon som har den blekaste var jag skulle kunna få tag på något sådant?
Tacksam för alla svar eller tips! :)
Hade en sådan stärkare för länge sedan och tyckte det kunde vara kul att kolla lite på nätet.... Det man hittar är andra personer som söker samma sak :-)

Men finns inte företaget kvar? Dom borde kunna bistå med hjälp. Finns inte Onix borde dom som köpt företaget (för det har säkert någon gjort) finnas på nätet.

/ B
parbring
(10+ posts)
(10+ posts)

Post by parbring »

Tja, jag har provat söka en del, men faktiskt inte hittat något förutom lite info om när man ska ställa biasen på den... :(
Någon ägare eller tillverkade hittade jag ej. Har någon tips på någon som kan tänkas veta någon som kan något om en sådan? :roll: :wink:
Post Reply