Jag har vid mitt ihärdiga surfande läst en artikel om Stig där det var med en bild ifrån hans vardagsrum med ett par OA2212er med en soffa imellan.
Dock så vart jag dum nog att inte spara den på disken så nu vet jag inte vart det var.
Någon som har den sparad eller vet vart den finns??
/Claes
Söker en artikel!
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga, men ville bara nämna att jag själv har haft just denna placering av en soffa, under några år, för länge sedan.
Ruggig upplevelse att sitta och lystna i soffan mellan två OA-2212, en upplevelse fler bör prova.
Snacka om imponatorljud, vänner och bekanta for i taket.
Ruggig upplevelse att sitta och lystna i soffan mellan två OA-2212, en upplevelse fler bör prova.
Snacka om imponatorljud, vänner och bekanta for i taket.
Den som vet mest, tror minst.
Jag har just denna uppställning av ett par OA116 i min sommarstuga. Rummet är bara 9 kvm stort så högtalarna står rel nära hörnen på var sin sida om en soffa. F.ö är rummet möblerat till bristningsgränsen. sitter "off axis" i andra änden av rummet och lyssnar till en förförande ljudbild,trots i övrigt enkel elektronik.
Även liggande i soffan mellan högtalarna kan man faktiskt njuta av musiken, men då blir ljudbilden lite väl luddig.
mvh Peter
Även liggande i soffan mellan högtalarna kan man faktiskt njuta av musiken, men då blir ljudbilden lite väl luddig.
mvh Peter