Dammsugare

För er som vill modda och renovera på egen hand.
For those of you who whish to mod and renovate by yourself.
Post Reply
Ragnwald
(200+ posts)
(200+ posts)

Dammsugare

Post by Ragnwald »

Fick en känsla av att ljudet i min anläggning hade förändrats, man är ju funtad med nån sorts långtidshörselminne tror jag.

Brukar dammsuga gallret med ett borstmunstycke då och då, för att konstatera att elementen sitter kvar på sina platser OA-2212.

Men denna gång kom jag att tänka på att det var något år sedan jag lyft på gallren.
När jag tagit bort första gallret fick jag en smärre chock, alla elementen inklusive plattan, låg i en tjock grå matta och i mellanregisterelementen låg stora pingisbollar och rullade i takt till musiken. :shock:

Fram med borstmunstycket och en 20 min arbete, så kunde jag åter uppleva ett ljud som jag närpå hade glömt bort.

Summering: Håll rent även under gallren, men var försiktig och justera dammsugarens sugnivå så att inte elementen skadas.

Någon mer än jag som slarvar med städningen?
Den som vet mest, tror minst.
s.b
(695+ posts)
(695+ posts)

Post by s.b »

jo :oops:

vh/s.b
Mina leksaker:
REGA Planar 3
Hegel Röst
2 stycken Audion Silvernight MKII/b 300B eller 2A3

Carlsson OA52.2
Carlsson OA51
Sonab OD11.senaste version
Stefan Björklund
(1235+ posts)
(1235+ posts)

Post by Stefan Björklund »

"pingisbollar" är inte heller ovanliga under OA5, OA4 bas/bredbandselementets "nylonstrumpa"

/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader

Spelar på Larsen och Carlsson
Vee-Eight
(125+ posts)
(125+ posts)

Post by Vee-Eight »

Det är lite meck att städa oa51:orna... Peerless-diskanterna är extra pyssliga. Vet inte hur känsliga de är, men jag sitter å pillar med en linsborste av kolfiber för att göra dem mer städade, att göra dem rena verkar vara omöjligt. Ngn som har ngt hederligt husmorstips på hur man kan snygga till dem utan att riskera att skada dem?
- Carlsson Illuminati -
Maior e longinquo reverentia.
Admin http://www.Faktiskt.se
Post Reply