Har en uppsättning CT62'or liggandes. Väntar på beskrivningarna, men de verkar dröja lite. Jag funderar på om jag ska koppla in CT62'orna i "orginalkomposition" innan jag monterar dom i Y och moddar filtret, bara för att ha något att jämföra med. Är det en bra tanke eller är det bara en massa onödigt arbete?
EDIT: måste ju bara säga att det tar ju emot att se de nya diskanterna ligga där. man är ju rätt sugen om en säger.. :lol:
Nya fräscha CT62 till OA14, Y-plac direkt?
Nya fräscha CT62 till OA14, Y-plac direkt?
OD-11.3
OD-11.2
OA-5K
OD-11.2
OA-5K
sätt dom i y-config direkt ! absolut inget att snacka om.
stolt far till ebba 7år
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)
- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
oa5k (jakaranda, fina hembyggen, ena högtalaren stulen, den andra gavs bort)
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)
- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
oa5k (jakaranda, fina hembyggen, ena högtalaren stulen, den andra gavs bort)
Re: Nya fräscha CT62 till OA14, Y-plac direkt?
Om du nu behöver modbeskrivningen för att göra Z-konfigurationen och väntar på den så kan du ju absolut sätta dom i orginalposition så länge. Du behöver ju inte försänka och greja då det bara är provisoriskt. Fäst dom med mycket häftmassa så länge. Det funkar faktiskt ganska bra för en kortare tid. Om du sedan vill ha gallret på lägger du bara en liten distanslist eller något annat under gallret så kan du ha det där också medan du väntar.
Om du inte vill vänta på Y-konf. beskrivning finns det en hel del trevliga bilder på den om du söker på forumet....fanns iallafall innan.
Tyko
Om du inte vill vänta på Y-konf. beskrivning finns det en hel del trevliga bilder på den om du söker på forumet....fanns iallafall innan.
Tyko
http://www.runessonguitars.com
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Re: Nya fräscha CT62 till OA14, Y-plac direkt?
Nu sitter de i orginalconfig.. Fäste dom med smältlim så det är enkelt att plocka bort dom. Har tyvärr inte hunnit lyssna allt för mycket, vill ju inte väcka grannarna :D
OD-11.3
OD-11.2
OA-5K
OD-11.2
OA-5K