Hej i augstinatten,
Vill visa mina renoverad OA-5 II i mitt vardagsrum, 6m långt och 9.5m brett samt 4.5m högt.
De låter mycket bra, naturligtvis. Det påtagliga mellanregistret blev mer påtagligt. Basen är ljup och solid, mycket beroende på rummet. De andra högtalarna är ett par Sony SS-E70. Slutna lådor med något som ser ut som en 10" bas från SEAS.
OA-5 II i Frankrike.
-
ossint
- (125+ posts)

OA-5 II i Frankrike.
- Attachments
-
- Här är det vänstra exemplaret
- PICT1145.JPG (132.6 KiB) Viewed 2975 times
Med vänliga hälsningar,
Peter
Peter
ser RIKTIGT fint ut.
du måste vara riktigt nöjd med både högtalarna och hemmet
du måste vara riktigt nöjd med både högtalarna och hemmet
stolt far till ebba 7år
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)
- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
oa5k (jakaranda, fina hembyggen, ena högtalaren stulen, den andra gavs bort)
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)
- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
oa5k (jakaranda, fina hembyggen, ena högtalaren stulen, den andra gavs bort)
-
-distortion-
- (515+ posts)

-
ossint
- (125+ posts)

Re: OA5 typ2
I första hand att alla element fungerar, sedan att 9710 har en kon son är hel och utan hål eller sprickor. Lådan kontrollerades så att allt, alla stag, satt fast och att lådan var hel. Baffeln skall sitta fast, lufttätt. 9710 skall sitta fast lufttätt den också. Jag kommer att byta ut diskanterna till nya också. Det är istort allt, det finns noggrannare beskrivningar i nyhetsbladen att läsa. Lycka till.asterix wrote:Såg att du hade renoverat ett pat OA5-2
Kan du ge mig lite tips, jag har ett par som jag bör se över lite...
Har du bytat ut Philips 9710 mot? mellan/bas registret.
Vad har du mer gjort?
Hoppas på ett svar
Med vänliga hälsningar,
Peter
Peter