Hej !!Är det någon som har testat att skära bort innerkonen på 9710 för att få bort lite av vassheten i dom?
Har läst att det kan vara ett alternativ.
mvh Simon
innerkon 9710
innerkon 9710
oa-5.2(ren 9710,nytt kablage,terminaler)
oa-14(ren enl cp)
oa-14(ren enl cp)
-
henrik.sch
- (50+ posts)

Kanske ett tips
Sökte någon gång på philips+9710 och fann en sida om detta element:
http://www.troelsgravesen.dk/philips9710.htm
På denna fanns just denna fråga uppe och uppmätta tonkurvor på före och efter bottagning av just mittkonen. Du kan kanske få ut något av detta, det ser ut lite som som din teori skulle kunna stämma
Snygg sida också...
Visst är det fint med riktiga nördar.
http://www.troelsgravesen.dk/philips9710.htm
På denna fanns just denna fråga uppe och uppmätta tonkurvor på före och efter bottagning av just mittkonen. Du kan kanske få ut något av detta, det ser ut lite som som din teori skulle kunna stämma
Snygg sida också...
Visst är det fint med riktiga nördar.
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

innerkon 9710
Hej
nu har jag provat, jag tog bort innerkonen. Katastrof. Ljudet blev *ännu* skrikigare och nära på nasalt. Se till att ha ett par 9710 i reserv om ni ska testa. Slängde nu i ett par simpla JVC-element från mitten av 80 talet som bas/mellanregister och nu är burkarna spelbara igen, låter faktiskt riktigt bra.
Som sagt, den som ska labba med detta bör nog ha garderat sig med extra element!
Mvh
/Kjell
nu har jag provat, jag tog bort innerkonen. Katastrof. Ljudet blev *ännu* skrikigare och nära på nasalt. Se till att ha ett par 9710 i reserv om ni ska testa. Slängde nu i ett par simpla JVC-element från mitten av 80 talet som bas/mellanregister och nu är burkarna spelbara igen, låter faktiskt riktigt bra.
Som sagt, den som ska labba med detta bör nog ha garderat sig med extra element!
Mvh
/Kjell