Bill50x wrote:Jonathan Gulbrandsen wrote:Det är nya inlägg som gjorts sedan ditt senaste besök. Inte nödvändigtvis läst eller inte, det är bara alla som gjorts sen du senast var här.
Så varför inte skriva "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök" ? Tydligt å fint....
/ B
Min översättning följer det engelska originalet, där det heter just "View new posts", jag tänker inte hitta på något eget.

Ja, det vore mer beskrivande men inte i alla fall. "senaste besök" definieras nämligen av när sessionen senast timades ut (dog). Det går att ställa in för varje forum hur lång en session ska vara, här är det en timma. Så har du inte varit på forumet under en timma så dör sessionen och det räknas från och med då som att senaste besök. Men vissa sajter ställer in upp till 48 timmars sessioner, vilket gör att man väldigt sällan lämnar sajten, ofta är man ju inne i alla fall någon gång under 2 dygn. Då blir det väldigt tomt i den listan. Därav den kortare formuleringen. Skulle nog bli lite långt där uppe också med "Visa nya inlägg sedan ditt senaste besök".
Menar inte att du inte har en poäng, men jag tror det får vara så där ändå. Skulle kunna ändra i översättningen för just detta forum, men problemet då är att översättningen hela tiden synkroniseras med min lokala arbetskopia, och då skulle det skriva över den ändringen varje kväll ändå. Så...
Och ja, under forumets hittils 4 sommrar så har det traditionellt varit väldigt tyst.

Så det är nog bara temporärt.