OK. Kopia eller inte låter jag vara osagt. Marknadsföringen däremot tycker jag oavsett vilket har gått ett steg för långt.Stefan Björklund wrote:Du får snällt invänta den information i ärendet som snart kommer och du kommer nog att bli överraskad...
Du behöver inte vara ledsen för min skull. Jag håller helt enkelt inte med dig om att formuleringarna i marknadsföringen är lämpliga. Bara för att högtalarna verkligen är inspirerade av Stig Carlssons idéer (vilket de utan tvekan är, och inget fel i det), är det inte lämpligt att skriva vad som helst. Som jag skrivit tidigare:Stefan Björklund wrote:Jag är ledsen för din skull att du inte förstår att den mening du retar dig på bara är lite ironi i syfte att, en smula, förlöjliga Per Gulbrandsen märkliga påstående att Högtalarna inte skulle kunna vara konstruerade efter Stigs idéer...
Jag tror inte att andra tillverkare med Carlsson-inspirerade modeller skulle få för sig att marknadsföra sina Carlsson-influerade modeller med ett Stig Carlsson-citat lydandes "Mina högtalare är de enda i världen som verkligen är gjorda för vanliga bostadsrum.". Eller för den delen skriva "Efter Stig Carlssons idéer.", möjligtvis hade de kunnat skriva "Inspirerade av Stig Carlssons idéer.". Det finns en viktig nyans-skillnad där.