Klockan är sent (23.17) när jag kommer hem från AU-möte i SSC så jag hinner omöjligt svara på alla nya inlägg sedan sist jag läste tråden. men jag ska förska hinna med något, börjar med Nagrefs:
Varken Stefan eller Jag har direkt kritiserat SSC. Vi stödjer båda SSC grundsyfte. Däremot så tänker vi inte stillatigande sitta och se på när det florerar en massa halvsanningar som enbart nämns för att skada JL. Mina inlägg i debatten har främst gått ut på att komma med information som visar att sanningen inte är helt i överrensstämmande med vad du skriver bl a i nyhetsbrevet. Det finns vittnesmål, tekniska prylar och skrifligt dokumentation som visar att vissa saker är på enkel svenska - ren och förbannad lögn. Vi kommer naturligtvis släppa mer av denna dokumentation framöver.
Har ni inte kritiserat SSC? Skämtar du? Hela den här tråden inleds med ett långt angrepp fullt av anklagelser mot både mig som CP:s chefredaktör och mot SSC. Författaren? Stefan B. Och själv anklagar i samma citat ovan mig för
ren och förbannad lögn
Vidare påstår du följande:
Stefan har f ö försökt ta debatten med dig utanför offentlighetens ljus men det hade han inte mycket för.
Den gången han ringde mig efter vår clash på forumet då Larsenannonsen publicerats var det JAG som föreslog att vi båda skulle ta bort våra inlägg på CP. Det accepterade Stefan då och vi strök båda våra bidrag. Att han som du påstår "försökt ta debatten (med mig) utanför offentlighetens ljus" måste vara ett missförstånd - har du inte t ex läst hur hela den här tråden inleds?
Där anklagar han både mig och SSC för censurfasoner, t ex:
Eller när Per på uppdrag av Lars Bäcklund, SSC’s ordförande, raderade bilder på delningsfilter till OA51 och 52…
Detta är alltså vad du menar med
Varken Stefan eller Jag har direkt kritiserat SSC
Tillåt mig fnysa! (Påståendet är dessutom fel, det var jag som efter eget huvud raderade 50-seriens filter då jag var mån om Carlssonmärket och ville skydda Larsen HiFi från DIY:are och kopiatörer)
Men Nagref! Jag läser din nästa mening med desto större glädje:
När det gäller annonseringen så var den väl inte helt lyckad och gissningsvis får du mindre att gnälla på framöver när det gäller den.
Om detta stämmer är det oktobers roligaste besked! Jag kan säga att om Larsen upphör med Carlssoncitaten i annonseringen så kan vi svara med att ta bort all kritik mot Larsenhögtalarna från hela CarlssonPlanet. Ja, helst skulle jag i så fall vilja radera allt jag sagt och skrivit i ärendet även här på forumet. Det är Larsenannonseringen som startat hela denna bedrövliga fight som absolut ingen kan vinna - och ingen skulle jubla högre än jag om annonsen försvann rätt ut i reklamens gigantiska avlopp.
Jag uppskattar också att du lägger beskyllningarna om att CP är ekonomiskt beroende av SSC på hyllan, även om du inte kan låta bli att göra det lite så där hotfullt...:
Sanningen om sponsringen av CP gissar jag kommer upp vid ett framtida tillfälle.
Huh, vad rädd jag blir!
Sedan sätter du i nästa inlägg korrekt ord på ditt och Stefans agerande:
Målet med mitt och Stefans stenkastande är helt enkelt att visa för alla (och givetvis då också SSC) att de inte har något "case".
Nog sysslar ni med stenkastning allt - och det gör förbannat ont. Men ditt påstående att SSC skulle ha något "case" är egendomligt, SSC har hittills inte ö.h.t. yttrat sig i Larsentvisten. Mitt case däremot är Larsens fula annons och den
är ett case, vare sig ni vill eller inte. Jag kommer inte att tystna förrän den är förpassad till historiens sophög. Och det löftet verkar äntligen ha gått fram.