Skaffade mig ett par burkar idag. Jag är en sucker för Jakaranda och jag hade på känn att det inte var rätt. Men det följde iaf med två halvbra philips 9710 element(ett lagat och en lite sönder i ena kanten. Lådorna var i ett gott skick, mkt fint fanerade och väl utvalt fanér. Samma fanér på respektive låda dessutom, vackert. Men frågan är vad det egentligen är? Det var ju 9710-element med. På framsidan så har en skojfrisk person tryck dit hemmagjorda logotyper i metall. Gallerna ser fina ut, men har ingen list i botten. Diskanterna är Seas och i ena lådan finns inga delningskomponenter, i den andra hänger där ngt skräp. Enligt tidigare ägare så hade där funnit Rockwool men den var borttagen, han tycker att lådan producerade mer bas då. Dessutom så hade han kört lådan med ett par biltema element istället för philips, jaja, alla har vi våra olika referenser.
Jag har ett par OA4-II och där är själva vägg kanten utanför gallret tunnare än på denna lådan, denna lådan ser mer ut som en OA5-I, men har inga klistermärken. Lådan är stagad inne i, två hål i botten, och två lister under högtalaren. Frågan är vad det egentligen är, det enda som talar för att det inte är helt mög är de fina lådorna, verkar konstigt att det är så fina lådor, när allt annat verkar skräpigt? Dessutom saknar baffeln justeringsskruvar också..
Tror ni jag kan laga 9710:orna(att ha som reserv till andra högtalare)? Den ena som är lagad är lagad med en tygbit bakom och lim... verkar lite styvt i mina ögon, men det kan funka.
Tror att detta troligtvis får bli ett par sjukt snygga sängbord, vad tror ni?