Diskanten i mina OA-12 är något vass och det verkar som om originalelementen sett sina bästa dagar.
Dragit på litet LTS 50 membranvätska och slapp distorsionen i ett element, men är inte riktigt nöjd ännu.
Är det nån som har några inte alltför slitna 16ohms diskantelement, gärna MT 24, att avvara?
Ska ännu testa coatingalternativet för säkerhets skull.
diskanter till OA-12
-
jazzpreacher
- (30+ posts)

diskanter till OA-12
OA-4, OA-5, OD-11, OA-12, OA-116, OA-50
Re: diskanter till OA-12
Svep dom med sinus så du kan konstatera om dom är kass. Vanligtvis går talspolen i vissa lägen emot, någon gång har jag varit med om att dustcapen skorrar.
När du hör oljud tar du försiktigt på membranet på olika ställen och kollar om oljudet försvinner. Du kan chansa på att böja det fästöra som är närmast fingret lite bakåt. har du tur försvinner oljudet.
Det är inte lätt att få tag i 16 ohm:are.Jag har säkert 50st 8-ohmare men bara 3 st 16ohms och dom vill jag inte sälja.
När du hör oljud tar du försiktigt på membranet på olika ställen och kollar om oljudet försvinner. Du kan chansa på att böja det fästöra som är närmast fingret lite bakåt. har du tur försvinner oljudet.
Det är inte lätt att få tag i 16 ohm:are.Jag har säkert 50st 8-ohmare men bara 3 st 16ohms och dom vill jag inte sälja.