Sonab 85s (skumt fel....)

Ställ frågor, diskutera och prata om Sonab och deras produkter.
Ask questions, discuss and talk about Sonab and their products.
Post Reply
MusikLover
(1+ posts)
(1+ posts)

Sonab 85s (skumt fel....)

Post by MusikLover »

Hej!
Jag är ny här på forumet, men har en fråga ang Sonab 85S... Jag fick tag i en fin och fräch och monterade min pickup och började lyssna och till min ""förvåning" så lät det mkt bra! Men nu till problemet, när tonarmen gått ca 3 fjärdedelar in på skivan så är det ngt som tar emot och armen stannar och kör samma spår om och om igen ungefär som om det vore ett hack i skivan.... Lyfter man upp armen och kör den manuellt med handen över skivan så känner man tydligt att den går trögare när man kommit in en bit, alltså inte helt stopp utan bara trögt sas. Har tittat på mekaniken men kan inte begripa vad som förosakar detta felet (svårt att se in där tonarmen sitter)....??? Start och stopp och armlyften funkar som det ska men ngt gör att armen gå trögt den sista biten på en skiva... Mkt Skumt..!
Så min fråga blir följaktligen om ngn här har råkat ut för detta eller har ngn teori om vad det är som kan orsaka detta..???
Om det är ngt med automatiken så kanske man kunde ta bort allt som har med den att göra så spelaren blir helt manuell istället då den ljudmässigt spelar mkt bra, men det är ju trots allt bekvämt när automatiken funkar till 100 %....
Mvh Magnus
Post Reply