Dämkuddarna på mina oa-50 är fantastiskt sunkiga.
Har någon erfarenhet av att tillverka dessa själva. Verkar vara vanlig isolering, men kan någon säga vilken typ av isolering det är?
Dämpkuddar till oa-50
-
12björn
- Internationalization Team

Re: Dämpkuddar till oa-50
Om Du läser "Renoveringstips" kan Du se att det finns särskilda satser med SD-fötter till OA50 och 52.
Björn
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
Tack för svaret, men det jag är ute efter är isoleringsmaterielbitarna som dämpar tidiga reflektioner och som sitter under och vid sidan av elementen!
- Stefan Björklund
- (1235+ posts)

Det är "vanlig" Rockwool...
Ta med dem till ett "kompetent" byggvaruhus så kan du säkert hitta motsvarande kvalitéer m a p densitet och köpa loss några bitar som du sedan kan skära ut nya av...
Orginalen är neprengummibehandlade men lite mattsvart färg löser säkert detta lika bra...
/Stefan
Ta med dem till ett "kompetent" byggvaruhus så kan du säkert hitta motsvarande kvalitéer m a p densitet och köpa loss några bitar som du sedan kan skära ut nya av...
Orginalen är neprengummibehandlade men lite mattsvart färg löser säkert detta lika bra...
/Stefan
CarlssonPlanet Moderator Team Leader
Spelar på Larsen och Carlsson
Spelar på Larsen och Carlsson
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Hej!
Borde det inte kunna gå bra med sådana där dämpskivor som sitter i taket på kontoret. Kraftig Rockwoll med ett lager av papp(eller vad det nu är) på baksidan som är vitmålat.
Tanke:
Om inte man kan få färg och fästa på rockwollen så kanske man kan ta ett tunnt sprut med sprutspackel först innan man spraymålar i rätt färg. Måste ju inte heller vara svart, man kanske vill ha något annat.
Med vänlig hälsning
Martin
Borde det inte kunna gå bra med sådana där dämpskivor som sitter i taket på kontoret. Kraftig Rockwoll med ett lager av papp(eller vad det nu är) på baksidan som är vitmålat.
Tanke:
Om inte man kan få färg och fästa på rockwollen så kanske man kan ta ett tunnt sprut med sprutspackel först innan man spraymålar i rätt färg. Måste ju inte heller vara svart, man kanske vill ha något annat.
Med vänlig hälsning
Martin
Jag vet inte, vet du?
Har för mig att larsen pratade om dämpningen i ordalag av markskiva...
Men jag är inte säker att det hette så.
/Tux
Men jag är inte säker att det hette så.
/Tux
Redaktör Carlsson Illuminati
Moderator för Audiogrupp Väst på hififorum
Carlsson Illuminati
Resistance is futile...
Quad Cdp
Engelholm Audio Delo
Quad 909
Hypex 400 diy