Om jag nu skulle lyckas få tag i ett par OA-116:
Vad uppskattar ni att en total renovering av dessa skulle kosta?
Inklusive elementbyten, dokument inköp, filtermodifiering + övrigt material som går åt.
Kan kanske vara bra att ha en uppfattning om detta, eller är det bäst att inget veta iförväg?
/Bo
Från HifiKit:
bas+mellan 700x4 2800:-
diskanter 220x12 2640:-
mod. beskrivning från CP 400:-
kabel, kondingar m.m. kanske 400:-
Summa: 6240:-
Diskanter från LP elektronik:
145x12 1740:- Summan blir då istället: 5340:-
(med reservation för eventuella prisändringar/felräkningar/glömda saker)
Ojojoj..! Det är betydligt mer än vad min bil kostade! 8)
Hoppas du inte läst detta nu.. du kanske ångrar dej.
Mina 116 saknar upphängning i mellanregistren och det är fel basar, de läcker lite här och var men när man slår sej ner och lyssnar.. Jag kan bara säga: Köp ett par om du kommer över ett par för en rimlig slant, de har potential!
Skulle det vara så att du har nån bekant som far till USA så kan man där köpa åtminstone diskanterna till halva priset mot i Sverige. Kanske mindre nu tom med så låg dollarkurs
Det går att chansa och skicka efter men tullen kanske tar paketet och då blir det dyrare
Kanske skulle kännas konstigt å köpa element innan man köpt högtalarna men har man bestämt sej för 116 så är det ju bara å passa på och handla element nu när dom e billiga och vänta tills ett par dyker upp!
Jag kan bekräfta att LP-elektronik även fortsättningsvis kommer sälja nämda element.
Priserna för den nyfikne är 145sek/st för CT62 och 450sek/st för B65-oa 8ohm det senare priset kommer dock stiga efter nyår då dessa på order av SSC måste tas igenom hifikit. Men diskanterna kommer även nästa år ligga kvar på samma prisnivå.
Lp-elektronik kan nås på adressen ovan eller genom ett PM till mig.