HighEnd mässa 5-6 Februari i Sollentuna.

Ställ frågor, diskutera och prata om Carlssonhögtalare och tillbehör.
Ask questions, discuss and talk about Carlsson loudspeakers and accessories.
Danne
(245+ posts)
(245+ posts)

Re: HighEnd mässa 5-6 Februari i Sollentuna.

Post by Danne »

Det var inte mycket att skriva om.

Rummen med rör var trevligast.
Qln signature mk2lät skapligt likaså the qube även rauna, men mycket skråååååål va det.

:D Dagens höjdare va när jag kom hem till min älskade anläggning och vilade öronen till välljud och god musik.

Danne
En sa va nöjd!

OA 52.3 -- 12 OD 11.2
Audion Audion
Sentec sc9
Rega p2, Rb250, Ortofon mc15 super mk2, Clearaudio Smart phono.
Cyrus Discmaster+Dacmaster
ossint
(125+ posts)
(125+ posts)

Post by ossint »

Hej allihop,

Jag var där och på föredraget, Glenn-check rutiga byxor, grå tröja med gröna1
/röda ruto på framsidan. Dock ingen namnskylt, trodde att mässledning tillhanda höll sådana. Från frankrike till Sollentuna. Hörde OA-58. Jag är inte övertygad i något avseende. Återkommer i ämnet. Pratade med I Ohlsson oxå.

Bon soir, nu är det snart apertif.
Med vänliga hälsningar,
Peter
Bill50x
(150+ posts)
(150+ posts)

Post by Bill50x »

Tyckte rent allmänt att ljudet var bättre på denna mässa än förra årets Sheraton. Bland annat var det inte lika mycket vass diskant överallt.
Lyssnade enbart på OA-58´or, de lät å andra sidan mycket trevligt. Kanske inte så mycket tryck och detaljer, men å andra sidan mycket rumsliga, lättlyssnade och allmänt behagliga. Speciellt med tanke på prislappen.

Kirksaeter hade även de några hyggligt bra högtalare. Det fanns dock några bottennapp, trots en trevlig dansk presentatör lät det inte roligt i Cyrus-rummet. Grabbarna som totat ihop en stereo-högtalare i ett kabinett (med någon form av skillnadssignalsbehandling av stereosignalen) skulle behöva jobba några år till på sitt koncept. Tafflig presentation dessutom. Bland annat hävdade man en bred stereopresentation, men de enda lyssningsplatserna bestod av två stolar placerade i mitten efter varandra!

/ B
-distortion-
(515+ posts)
(515+ posts)

Post by -distortion- »

Efter att ha lyssnat på Totem och andra övertygande högtalare var jag väldigt orolig att mina gamla carlsson skulle kännas konstiga, grötiga, otydliga, gamla o.s.v.
Men när vi anlände till Roland Storm efter mässan och jag först fick höra ett par renoverade 166 och ett par nästan halvt renoverade 116 så kändes allt helt rätt.

-Det är såhär det ska låta, det är såhär musik ska spelas upp!

Det är bra häftigt när man väl fastnat för Carlssonljudet, jag kommer nog aldrig lägga pengar på nån annan högtalare.
piP frampå
OA14 där bak
Dynamic
(285+ posts)
(285+ posts)

Post by Dynamic »

Ja Totem lät riktigt bra tyckte jag, väldigt tydliga och fina,  och lättlyssnade.... men då va det ju lite hög prislapp å...
Post Reply