De har stått nedpackade en längre tid hos den tidigare ägaren, och det saknas dessutom några delar som jag undrar om det går att få tag i. Det är dels de liggande dämpkuddarna framför elementen som är borta på båda, sen saknar också den ena högtalaren metallblecket med loggan på som sitter i hörnet framtill. Kan jag göra egna dämpkuddar, och hur bär jag mig åt isf? Metallblecket är väl mest kosmetiskt men vore så klart fint att ha. Är det Larsen man ska prata med då, eller sitter någon annan inne på ett?
Jag har ingen erfarenhet av att renovera högtalare förut, men är hyfsat händig och väldigt bra på att förstå instruktioner.
Jag skruvade loss baselementen för att se om spindeln var ok, men kan ärligt talat inte avgöra det. Den kanske är aningen konkav på båda? Och så skrapar det litegrann när jag puttar på konerna, men hur mycket beror på vilken vinkel jag puttar från liksom.
Är det bara att dra loss kablarna i fästet till elementen eller behövs det verktyg? Provade lite att dra med handen, men vågade inte ta i. All hjälp uppskattas!
Här kommer bilder på elementen och högtalarna: