vart köpa slang till nya fötter för oa14 ?
vart köpa slang till nya fötter för oa14 ?
har någon tips på vart jag kan köpa oarmerad sådan slang som folk gör fötter till sina högtalare med ?
fattast 4st fötter på mitt par med i övrigt renoverade oa11 (oa14 lådor men en ensamt ct62 )
fattast 4st fötter på mitt par med i övrigt renoverade oa11 (oa14 lådor men en ensamt ct62 )
stolt far till ebba 7år
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)
- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
oa5k (jakaranda, fina hembyggen, ena högtalaren stulen, den andra gavs bort)
- mina carlsson -
oa12.3 (nylack. , svarta , kopparfärg på emblem, nya dekaler, kabelterminaler monterade)
- fd carlsson -
oa11 (nylack. , vita , specialare av mig oa14 med endast en ct62 monterad , söker fler ct62 , nya uppmätta matchade b65 basar)
oa14 (svart fanér, omkantade basar, kabelterminaler monterade, sålda till underpris)
od11.3 (nylack. , svarta , kabelterminaler monterade , sålda till nära vän för struntsumma)
Det undrar jag med då jag saknar fyra fötter till mina 12:or.
http://www.runessonguitars.com
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
Mina högtalare:
OA52.3 (bokfaner)+Sentec pa9 & Sc9, Thorens TD145, Pioneer dv-757
OD11 jakaranda (uppgrad enl CP)+ Denon m33
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

tack för tipsen. får leta efter någon lösning lokalt här i göteborg... kommer nog på nått
stolt far till ebba 7år
- mina carlsson -
- fd carlsson -
- mina carlsson -
- fd carlsson -
-
Martin Dellstig
- Co-Editor

Hej!
Testa och ring runt till firmor som säljer Industriförnödenheter.
Låg någon borta vid Pripps i V.F. förut samt en i gamlestaden borta vid SKF ungefär, vet inte om de finns kvar och namnen är bortglömda sedan länge tyvärr men någon annan kanske vet.
Med vänlig hälsning
Martin
Testa och ring runt till firmor som säljer Industriförnödenheter.
Låg någon borta vid Pripps i V.F. förut samt en i gamlestaden borta vid SKF ungefär, vet inte om de finns kvar och namnen är bortglömda sedan länge tyvärr men någon annan kanske vet.
Med vänlig hälsning
Martin
Jag vet inte, vet du?
Jag har använt dörr-stoppar på ett par Oa116, kanske är dom du har sett? det fungarade mycket bra, det är ganska mjukt Gummi men dom står mycket stadigt och bra på dom. Finns i massa olika höjder.12björn wrote:Har sett en lösning som innebär att man använder dörrstoppar som fötter till OA14 - lär finnas i rätt höjd på Clas Ohlson. Målas eller tejpas för rätt färg.
Björn
-
12björn
- Internationalization Team

Nej, på ett par OA14 brorsan köpte. Det finns alltså flera som försökt en liknande lösning!Dynamic wrote:Jag har använt dörr-stoppar på ett par Oa116, kanske är dom du har sett? det fungarade mycket bra, det är ganska mjukt Gummi men dom står mycket stadigt och bra på dom. Finns i massa olika höjder.
Björn
...man går från oklarhet till oklarhet - det är det som kallas livet...
-
Per Gulbrandsen
- Chief Editor

Ett tips:
Kör man med Kunzes bensinslang så har den ful grön text och ganska ful struktur. Mycket snyggare blir det om man köper svart textiltejp på färdhandeln och sätter på, finns i exakt rätt bredd t.o.m.!
Per
Kör man med Kunzes bensinslang så har den ful grön text och ganska ful struktur. Mycket snyggare blir det om man köper svart textiltejp på färdhandeln och sätter på, finns i exakt rätt bredd t.o.m.!
Per
Per Gulbrandsen
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com
Founder & Chief Editor
http://www.carlssonplanet.com