Vill så här i efterhand komplettera denna tråd med mina upplevelser efter renovering av OA14 till OA14.3 Y.
Diskanterna (CT62) låter verkligen
skit 
de första tiden. Räkna med
minst ett par månader med idogt spelande innan de låter som de ska.
Jag hade svår ångest efter min renovering, det lät förskräckligt med tonbygeln i odämpat läge (närmast "mittenpinnen"). Som tur var hade jag behållt bygelns funktion och flyttade tonbygeln till maximal dämpning (längst ut mot långsidan) för att stå ut med att lyssna. Problemet med att dämpa diskanten var att luften och livet försvann, men det fick jag försöka leva med. Det var i alla fall bättre än odämpat i det här skedet.
Efter några veckor gick det att flytta bygeln till mittenpositionen lite av luften och livet i musiken kom tillbaka, men det var fortfarande inte bra.
Jag provade nån gång i veckan att flytta bygeln till odämpat läge men det var först efter ytterligare någon månad som allting föll på plats, och man verkligen njöt

av dessa klenoder. De rysningar som nu sköt genom kroppen kom sig inte längre av obehag utan av ren njutning.
Efter den dagen var det svårt att slita sig hemifrån för att gå till jobbet. Varenda morgon blev jag sittande i soffan med ett fånigt leende på läpparna 8) 8) , och tiden bara rann iväg....det är tur att man har flextid

8) Väl på jobbet ville jag bara hem
Sensmoral:
GE INTE UPP, GE CT62 TID....MINST ETT PAR MÅNADER, DET ÄR VÄRT VARENDA MINUT !!! Behåll om möjligt bygelns funktion, åtminstånde tills dess att diskanterna låter som de kan !!
/ Kristian